Till, Gábor (2021) A magasabb ösztöndíjak bevezetése valóban hatással lenne a hallgatók szakmai motivációjára és munkavállalási arányára? Budapesti Corvinus Egyetemen végzett empirikus vizsgálat = Would the introduction of higher scholarships really have an impact on student’s professional motivation and employment ratio? TDK dolgozat, BCE, Felsőoktatás-menedzsment és felsőoktatás-policy.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
718kB |
Absztrakt (kivonat)
A hallgatók magas arányú munkavállalása és csökkenő akadémiai aktivitása kihívások elé állítja a magyar felsőoktatási rendszert. Versenyképességi szempontból fontos lenne a diákok tudományos munkájának ösztönzése, azonban a kérdőíves felmérésemben kapott válaszok alapján a hallgatók főként anyagi és tapasztalatszerzési megfontolásból ideje korán kiszakadnak a kizárólagos egyetemista létből. A tanulmány a Budapesti Corvinus Egyetemen végzett saját kérdőíves felmérés eredményeire építve világítja meg a tanulás és munkavállalás motivációit, valamint a leíró statisztika eszköztárával számszerűsíti az egyetemmel párhuzamosan végzett gyakornoki munka és kiemelkedő tanulmányi eredmények (5,0) díjazása közti szakadékot. A szerző saját eredményei alapján rendszeres fix díjazású tanulmányi versenyek, valamint oktatók és vállalati szakemberek által irányított fizetett kutatócsoportok indítására tesz javaslatot. Ezen intézkedések az azonosított problémákon túl a hallgatók átlagos tudásszintjére, motivációjára és a publikációk által az egyetem hírnevére is pozitív hatással lehetnének.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 3. díj |
Témakör: | Oktatás Emberi erőforrás menedzsment |
Azonosító kód: | 15654 |
Képzés/szak: | Pénzügy és számvitel |
Elhelyezés dátuma: | 23 Máj 2023 13:10 |
Utolsó változtatás: | 23 Máj 2023 13:15 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap