Az ingatlanbérlést befolyásoló kontextuális és belső tényezők

Kovács-Szerján, Kristóf and Patrik-Pirk, Domonkos (2022) Az ingatlanbérlést befolyásoló kontextuális és belső tényezők. TDK dolgozat, BCE, Marketingkutatás és fogyasztói magatartás. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/kovacs_szerjan_k_patrik_prik_d_2022.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
718kB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/kovacs_szerjan_k_patrik_prik_d_2022.pdf

Absztrakt (kivonat)

A kutatás általános és széleskörű képet nyújt az ingatlanbérléssel kapcsolatos fogyasztói magatartásról, miközben az internális tényezők, valamint az észlelés és az első benyomás szerepét vizsgálja a fogyasztói döntésekben. A dolgozat három lépésben elemzi a vásárlási döntésre hatással lévő tényezőket. A szakirodalom feldolgozásával bemutatásra kerülnek a fogyasztói magatartás általánosan használt modelljei és értelmezési keretei. Ezt leszűkítve a tanulmány az attitűdbeli internális változók szerepére fókuszál, a kontextuális tényezők szerepét és hatását nem vizsgálja mélyebben. Az internális tényezők egymáshoz viszonyított szerepe mellett pedig bevezeti és elemzi az észlelés és az első benyomás bérlési magatartásra gyakorolt hatását. A szakirodalom bemutatásán és feldolgozásán túl a tanulmány vegyes, kvantitatív és kvalitatív elemeket is tartalmazó kutatási módszertannal igyekszik feltárni a kutatási kérdéseket. A két fókuszcsoportos interjú és az online megkérdezés vezérfonala a Stern-féle ABC-modell és a tervezett cselekvés elmélete alapján került összeállításra. A felvázolt tényezők relatív fontosságában mutatkoztak különbségek, illetve az első benyomás is kapcsolatba hozható ezekkel, viszont a dolgozat limitációi miatt, ezen kapcsolatok további kutatások alapját képezhetik.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:3. díj
Témakör:Marketing
Szociológia
Pszichológia
Azonosító kód:15439
Képzés/szak:Kereskedelem és marketing
Elhelyezés dátuma:24 Ápr 2023 13:25
Utolsó változtatás:24 Ápr 2023 13:25

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap