A tanulmányi alapú ösztöndíjak motivációs hatásai a Budapesti Corvinus Egyetemen

Jankovits, András and Marossy, Aliz (2022) A tanulmányi alapú ösztöndíjak motivációs hatásai a Budapesti Corvinus Egyetemen. Outstanding Student Paper, BCE, Szociológia I.. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/jankovits_a_marossy_a_2022.pdf

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
632kB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/jankovits_a_marossy_a_2022.pdf

Abstract

Dolgozatunkban arra a kérdésre keressük a választ, hogy a Budapesti Corvinus Egyetem tanul-mányi alapú ösztöndíjaival (Tanulmányi Ösztöndíj, Corvinus Ösztöndíj) mennyire elégedettek a hallgatók, illetve miként hatnak azok a motivációjukra, erőfeszítéseikre. Kutatásunk célja be-mutatni a megújult tanulmányi ösztöndíjrendszer kapcsolatát az egyes szakok átlagaival, illetve a hallgatók motiváltságával. Kutatási kérdésünk megválaszolásához a nemzetközi és hazai szakirodalom, és a működő ösztöndíjrendszerek alapján meghatározzuk az alternatívákat, illetve kérdőíves felmérést végzünk az alapszakos hallgatók körében. A kérdőív segítségével ki-nyert adatokból OLS-regressziós modellt építünk a szignifikáns változók meghatározásának céljából, hogy feltárjuk a diákok motivációit. Megvizsgáljuk az ösztöndíjrendszer eredményességét a hallgatói értékelések alapján. Előzetes hipotézisünk, hogy a Tanulmányi Ösztöndíjat elsősorban a jobb eredményű hallgatók tekintik motiválónak, míg a rosszabb átlaggal rendelkezők elégedetlenek azzal. A kérdőív igazolta hipotézisünket, a modell alapján a hallgatók elégedettsége a legutóbbi ösztöndíjuk összegétől, a finanszírozási formától, más ösztöndíjak hatásaitól, illetve a szakon belüli együttműködéstől függ. A hallgatók nemek szerinti bontását vizsgálva megállapítottuk, hogy a Tanulmányi Ösztöndíj női hallgatókra kisebb motivációs hatással bír.

Item Type:Outstanding Student Paper
Notes:3. díj
Subjects:Education
Psychology
ID Code:15416
Specialisation:Gazdaság- és pénzügy-matematikai elemzés
Deposited On:20 Apr 2023 14:06
Last Modified:20 Apr 2023 14:06

Repository Staff Only: item control page