Gendur, Nóra (2022) A fenntarthatóság megjelenése a felsőoktatásban az egyetemi küldetésnyilatkozatok tükrében (kelet-európai egyetemek küldetéseinek tartalomelemzése). TDK dolgozat, BCE, Marketing-, média, designkommunikáció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/gendur_n_2022.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
804kB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/gendur_n_2022.pdf
Absztrakt (kivonat)
Korunk legnagyobb kihívásai közé tartozik a fenntarthatóság kérdésköre. Ahhoz, hogy világunk a fenntartható fejlődés útjára lépjen, minden társadalmi szinten, közös erővel kell lépéseket tenni az ügy érdekében. Az egyetemeknek ebben kiemelkedő szerepe lehet, ugyanis nagyban befolyásolhatják hallgatóik értékrendjét és attitűdjét, ezáltal a jövő vezetőinek hozzáállását és magatartását tisztességes és felelősségteljes irányba terelve. A dolgozat célja, hogy a kelet-európai gazdasági és/vagy üzleti egyetemek küldetésnyilatkozatain keresztül feltárja a régió egyetemeinek hozzáállását a fenntarthatóság területéhez. A vizsgálat fókuszában a küldetésekben megjelenő ENSZ által megalkotott Fenntartható Fejlődési Célok (SDGs) azonosítása szerepel, melyek segítségével képet kapunk az egyetemek megfogalmazott céljairól a fenntarthatósági kérdésekben, illetve egyes fenntarthatósági modellek segítségével egy átfogó képet kapunk, hogy a régióban mely elemek vannak kiemelt helyen a küldetések megalkotása során, illetve mik azok az elemek, melyekre kevesebb hangsúlyt fektetnek az egyetemek. Az egyetemek kiterjedt érintetthálózatának fontossága miatt azonosításra kerülnek a küldetésnyilatkozatokban megjelenő érintettek is, illetve az, hogy az egyetemek konkrét célként nevezik-e meg a felelősségteljes és tisztességes vezetők kinevelését, ugyanis ezzel nagyban befolyásolják az üzleti és ipari tevékenységek hatását a társadalomra és a környezetre egyaránt. Az eredményeket tekintve a minőségi oktatás biztosítása (4. cél) kiemelt hangsúlyt kap a küldetésekben, melyen belül kiemelkedik a fenntartható fejlődés előmozdításához szükséges tudás átadásának (4.7. cél) fontossága. Emellett a gazdasági és társadalmi fejlődés érdekében az innovatív hozzáállás ösztönzése (8., 9., és 11. cél), a régió fejlettségi szintjének növelése (10. cél), illetve a megszerzett tudásnak nemzeti és nemzetközi szinten történő megosztása (17. cél) is lényeges szerepet tölt be az egyetemi küldetésnyilatkozatokban.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 1. díj |
Témakör: | Oktatás Gazdasági fejlődés, fenntartható fejlődés |
Azonosító kód: | 15399 |
Képzés/szak: | Kereskedelem és marketing |
Elhelyezés dátuma: | 19 Ápr 2023 11:12 |
Utolsó változtatás: | 19 Ápr 2023 11:12 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap