Fadel, Áijá (2022) „Az iparág egyik értékajánlata ez a kontaktus” : A társadalmi interakció szerepe az emlékezetes turisztikai élményben = „This contact is one of the industry’s value proposition” : The role of social interaction in memorable tourism experience. TDK dolgozat, BCE, Turizmus. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/fadel_a_2022.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/fadel_a_2022.pdf
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban azt vizsgálom, hogy a társadalmi interakciók milyen szerepet játszanak az emlékezetes turisztikai élmények létrejöttében. Kutatási kérdésem részletesebb kifejtéséhez további alkérdéseket fogalmaztam meg. A fogyasztói oldalon azt elemzem, hogy az emlékezetes turisztikai élményben hogyan jelennek meg az emberi kapcsolatok. A kínálati oldal vizsgálatának segítségével pedig arra fókuszálok, hogy mit tesznek a szolgáltatók annak érdekében, hogy a hozzájuk érkező vendégekkel való interakcióik pozitívan befolyásolják a vendégélményt. Szakirodalom-feldolgozásom során ismertetem a turisztikai élmény fogalmi rendszerét, majd az emlékezetes élményt mutatom be, végül a társadalmi interakciók különböző típusaira is kitérek. Kutatásom keretében két primer vizsgálatot végeztem, mindkettőt kvalitatív módszerrel. A fogyasztói oldalra vonatkozó kutatási kérdés megválaszolására narratíva-elemzést alkalmaztam, a szolgáltatói oldal szakembereivel mélyinterjúkat készítettem. Ezen interjúk keretében egy saját, egyedi és személyes kapcsolatok kiépítését szolgáló ötletet is bemutattam. A fogyasztói oldal kutatási eredményei szerint egy-egy utazás során nagyon sok emberrel lépünk kapcsolatba és ezeknek az interakcióknak a hiányában kevésbé lenne emlékezetes az élmény. A kínálati oldal stratégiai fontosságú területnek tartja, hogy a vendégekkel létesített kapcsolataik emlékezetesek legyenek.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 1. díj |
Témakör: | Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás Marketing |
Azonosító kód: | 15391 |
Képzés/szak: | Turizmus-vendéglátás |
Elhelyezés dátuma: | 18 Ápr 2023 13:39 |
Utolsó változtatás: | 18 Ápr 2023 13:39 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap