Integrálódás a digitális környezetbe : Tanácsadók és bizalom a magyar információs kor hálóján

Andula, Júlia Dominika (2022) Integrálódás a digitális környezetbe : Tanácsadók és bizalom a magyar információs kor hálóján. MA/MSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

A változások végbe mehetnek fokozatos akklimatizáció keretein belül, mint az újmédia esetében, avagy úgy, mint a koronavírus-járvány, amely rapid megoldásokat követelt. Kutatásom témájául a COVID-19 által bekövetkezett szemléletváltás, karanténnal járó időszak szolgált, amikor a digitális tér felerősödött. Hatást gyakoroltak többek közt a gazdasági szektorokra is. Fő célom felmérni, hogy az online térbe való integrálódás milyen hatással volt a bizalom és az integritás mértékeire és a szervezetek kommunikációs modelljeire. A szélesebb információgyűjtés reményében két szektort választottam a tanácsadói oldalról, a pénzügyi szektort és az ingatlanpiacot. Ennek kapcsán az OVB vagyoni tanácsadói vállalat, és a Cushman & Wakefield szervezet kommunikációs folyamatait elemeztem. Elemzésemet első sorban, az újmédia pilléreire, Lev Manovich, Henry Jenkins, Dr. Aczél Petra elméleteire alapoztam. Az integritás és az újmédia kapcsolata tükrében Dr. Bokor Tamás és Szabó Dávid tudományos írásai alapján dolgoztam, továbbá kiemelném Z. Karvalics László, és Yoneji Masuda nevét információs társadalom aspektusainak beemelése kapcsán. A kutatáshoz egyaránt alkalmaztam kvalitatív és kvantitatív módszereket. Előbbi esetében Steinar Kvale és Svend Brinkmann lépései alapján interjút készítettem mind az OVB, mind a Cushman & Wakefield tanácsadóival. A kvantitatív kutatásnál Earl Babbie módszerére hagyatkoztam, online kérdőíves kutatás keretein belül. Kutatásaim eredménye alapján megállapítottam, hogy az online kommunikáció hatása az interakciók kezdeményezésére hatékonyan megmutatkozik a társas média színterein. Illetve, a felgyorsulás újabb szintjét hozta magával a tér és az idő metszetén, tehát ezen teljeskörű integrálódás egy olyan modellt alakított ki, amelyből már teljesen nem formálódnak vissza a járvány előtti struktúrára a szervezetek. Valamint a közösségimédia-használat kérdéskörén belül beigazolódott, hogy a LinkedIn platformon jelenlévő bizalom nagyobb erővel bír, mint a Facebook esetében. További kutatási lehetőség a két szektor fényében, integritás szempontjából megvizsgálni, hogyan értelmezik az ügyfelek a hitelesítő adatokat a digitális térben. Továbbá, hogy a gazdasági, ajánlások rendszerén alapuló tanácsadói szakmának milyen jövője van az online térben.

Tétel típus:MA/MSc szakdolgozat
Témakör:Információgazdaság
Média és kommunikáció
Azonosító kód:15258
Képzés/szak:Kommunikáció- és médiatudomány
Elhelyezés dátuma:23 Jan 2023 12:33
Utolsó változtatás:23 Jan 2023 12:33

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap