Jáni, Zsófia (2022) Norbi Update reklámokkal kapcsolatos attitűdváltozások vizsgálata. MA/MSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
3MB |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat témája a Norbi Update reklámokkal kapcsolatos attitűdök változásának vizsgálata. A dolgozatban egy képhez és két videóhoz kapcsolódó viszonyulások voltak vizsgálva, a kutatásnak pedig az volt a célja, hogy megmutassa, milyen alapvető hozzáállással rendelkeznek a fogyasztók a Norbi Update márkával és hirdetéseikkel kapcsolatban, hiszen Schobert Norbert oldala az egyik legtöbb követővel rendelkező magyar közösségi média oldal. A kutatás során több, korábbi fogyókúrával kapcsolatos vizsgálat is áttekintésre került, a legfontosabb elméleti hátteret pedig Charles Osgood szemantikus differenciál skálája adta. Az empirikus kutatás során kérdőíves módszerrel, egy 1-től 7-es skálán, ellentétpárok megjelölésével volt vizsgálva, hogyan reagálnak a kitöltők a Norbi Update márkára azonnal, illetve két reklám megtekintése után. Az eredmények során láthatóvá vált, hogy míg az első reklám általában negatív irányba mozdította el a megtekintők attitűdjeit, addig a második pozitívba. Könnyen láthatóak voltak a változások a női, valamint a túlsúlyos vagy elhízott kitöltők körében, ezen csoport tagjainak könnyebben változtak előzetes attitűdjeik a márkával kapcsolatban a reklámok megtekintése után, mint a férfiaknak, valamint az átlagos súlyú vagy vékonyoknak, ami lényeges lehet, hiszen a Norbi Update fő célcsoportja a túlsúlyosok, valamint a nők közül kerül ki, és eszerint a márka a célcsoportját nagyjából hatékonyan tudja megszólítani. A későbbiekben egy szélesebb körű, több ember bevonásával készített kutatást is érdemes lehet elvégezni, hiszen az elsődleges negatív és időközben sokszor romló, vagy elhanyagolható mértékben javuló attitűdök tükrében kérdéses, miért rendelkezik a Norbi Update mégis több, mint egymillió követővel felületein, és miért tudott népszerűvé és elterjedtté válni a franchise.
Tétel típus: | MA/MSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Marketing |
Azonosító kód: | 15252 |
Képzés/szak: | Kommunikáció- és médiatudomány |
Elhelyezés dátuma: | 12 Jan 2023 14:07 |
Utolsó változtatás: | 12 Jan 2023 14:07 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap