Az élsportolók kommunikációja és befolyásolási képessége a közösségi médiában

Török, Márk (2022) Az élsportolók kommunikációja és befolyásolási képessége a közösségi médiában. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

Miért láthatjuk a sportolók közösségi média oldalain, hogy ők szerepelnek olyan termékek hirdetéseiben, mint a Head&Shoulders sampon, a Gilette borotvahab vagy éppen a Pepsi üdítőital? Az előbb említett tartalmak mindegyikében befolyásolva vagyunk, attól a pillanattól kezdve, hogy élsportolókat láthatunk. A dolgozatom fő témája az élsportolók kommunikációja és befolyásolási képessége a közösségi média oldalakon. A dolgozat elméleti célja, hogy rámutassak, a sportolók közösségi médiában folytatott kommunikációjára, valamint befolyásolási képességeire, a közösségi médián keresztül közvetített tartalommegosztásukkal. A dolgozatom első fejezetében fontosnak tartom a tömegkommunikáció bemutatását, a közösségi média és a web 2.0 szolgáltatások létrejöttének, jellemzőinek és lehetőségeinek ismertetését, ezt követően pedig az élsportolók közösségi média használatát és végül, a befolyásolási technikák sarkalatos elemeit, mindezeket a témához kapcsolódó szakirodalmak igénybe vételével. A kutatásom arra a hipotézisre épül, miszerint az általam vizsgált személyek nincsenek tudatában, az élsportolók közösségi média felületein megosztott tartalmainak befolyásolási képességeivel és technikáival, továbbá azok a tartalmak fogják elnyerni legnagyobb mértkében a szimpátiájukat, amelyekben a vonzalom elve érvényesül. A kutatási kérdéseim pedig a követők és a nem követők csoportjának a szokásaihoz, véleményeihez és gondolkodásaihoz kapcsolódnak. A célom eléréséhez kvalitatív módszert, a fókuszcsoport-interjút alkalmaztam. Két csoportot alkottam, az első csoportban olyan közösségi média felhasználókat kerestem, akik az Instagram, Facebook, Twitter és egyéb oldalakon élsportolókat követnek, míg a második csoport csak olyan felhasználókból állt, akik nem követnek élsportolókat. A kutatásommal rá szeretnék mutatni, hogy élsportolók közösségi média tartalmaiban milyen tényezők vannak befolyással ránk, illetve melyik befolyásolási technika hat legsikeresebben a követőkre. Kutatásomban a vonzalom elve bizonyult a legsikeresebb befolyásolási technikának.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Marketing
Média és kommunikáció
Pszichológia
Azonosító kód:15248
Képzés/szak:Kommunikáció- és médiatudomány
Elhelyezés dátuma:12 Jan 2023 11:27
Utolsó változtatás:12 Jan 2023 11:27

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap