Bodnár, Fanni (2022) Az egészségtudatos, aktív sportolók internetfelhasználási szokásai. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
Az egészségtudatos, aktív sportolók internetfelhasználási szokásai A WHO 2016-ban készült felmérése szerint a világon összesen 1.9 milliárd ember szenved túlsúlyban (WHO) A felmérés óta eltelt 5 év alatt azonban az egészségtudatos életmód és a helyes táplálkozás egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Az új, egészséges termékek elérhető áron megjelentek a boltok polcain, valamint számtalan online sportolási lehetőség is fellelhető, így bárki számára egy karnyújtásnyira elérhető az egészségesebb „megoldás”. Dolgozatomban arra keresem a választ, miképpen tájékozódnak a nők és a férfiak ezekről az egészségtudatos lehetőségekről. Dolgozatomban mind a női, mind és a férfinemnél megjelenő testképpel kapcsolatos médiatrendeket feltárom. A női nem esetében ehhez a Twitter felületét hívtam segítségül, a férfi nem esetében azonban saját trendkutatást végeztem a Men's Health UK elmúlt éveinek címlapjai segítségével. Mindezek után, kutatom a rendszeresen sportoló nők és férfiak közösségi média szokásait. Az egészségtudatosság kérdése számomra azért vált érdekessé, mert úgy éreztem a #bodypositivy megmozdulás iránya elgondolkodtatott az ezt megelőző internetes testképtrendekről, és szerettem volna egy átfogó képet kapni az előzményekről. Valamint, szerettem volna feltárni a jelenlegi álláspontot, az egészségtudatosságról való tájékozódással kapcsolatban.
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Marketing Média és kommunikáció Szociológia |
Azonosító kód: | 15196 |
Képzés/szak: | Kommunikáció- és médiatudomány |
Elhelyezés dátuma: | 11 Jan 2023 09:55 |
Utolsó változtatás: | 11 Jan 2023 09:55 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap