Tanár vagy Osztály? - Osztálylégkör és a PISA teszt kapcsolatának vizsgálata regresszióelemzéssel, Európában

Hannya, Omar Hamed (2022) Tanár vagy Osztály? - Osztálylégkör és a PISA teszt kapcsolatának vizsgálata regresszióelemzéssel, Európában. BA/BSc thesis, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Szociológia és Társadalompolitika Tanszék.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
634kB

Abstract

Az iskolai- és osztálylégkör vizsgálatának jelentős oktatásszociológiai és oktatásgazdaságtani szakirodalma lelhető fel. Ez a dolgozat elsősorban az osztálylégkörrel foglalkozik és arra keresi a választ, hogy az osztálylégkör érzetet befolyásoló változók közül melyeknek mekkora, és milyen irányú hatása van az OECD PISA teszten elért szövegértés és matematika eredményekre. A dolgozat során a szerző erre keresi a választ, statisztikai-ökonometriai módszerekkel és az ekkor még legfrissebb 2018-as PISA adatbázisát veszi hozzá igénybe. A dolgozat első részében az OECD PISA keretrendszeréről lesz szó. Azt követően pedig az iskola és osztálylégkör szakirodalmának rövid bemutatása következik. Majd a kiválasztott országok néhány főbb tulajdonságáról és ismérveikről lesz szó. Az elemzés eredményei szerint míg a tanár – diák kapcsolat változóinál nem mindenhol szignifikáns a kapcsolat a PISA teszt eredményekkel, addig a tanár – osztály változóknál konzisztensebb kapcsolat figyelhető meg e téren.

Item Type:BA/BSc thesis
Subjects:Education
Sociology
ID Code:15121
Specialisation:Szociológia
Deposited On:06 Jan 2023 11:58
Last Modified:06 Jan 2023 11:58

Repository Staff Only: item control page