Tanár vagy Osztály? - Osztálylégkör és a PISA teszt kapcsolatának vizsgálata regresszióelemzéssel, Európában

Hannya, Omar Hamed (2022) Tanár vagy Osztály? - Osztálylégkör és a PISA teszt kapcsolatának vizsgálata regresszióelemzéssel, Európában. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Szociológia és Társadalompolitika Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
634kB

Absztrakt (kivonat)

Az iskolai- és osztálylégkör vizsgálatának jelentős oktatásszociológiai és oktatásgazdaságtani szakirodalma lelhető fel. Ez a dolgozat elsősorban az osztálylégkörrel foglalkozik és arra keresi a választ, hogy az osztálylégkör érzetet befolyásoló változók közül melyeknek mekkora, és milyen irányú hatása van az OECD PISA teszten elért szövegértés és matematika eredményekre. A dolgozat során a szerző erre keresi a választ, statisztikai-ökonometriai módszerekkel és az ekkor még legfrissebb 2018-as PISA adatbázisát veszi hozzá igénybe. A dolgozat első részében az OECD PISA keretrendszeréről lesz szó. Azt követően pedig az iskola és osztálylégkör szakirodalmának rövid bemutatása következik. Majd a kiválasztott országok néhány főbb tulajdonságáról és ismérveikről lesz szó. Az elemzés eredményei szerint míg a tanár – diák kapcsolat változóinál nem mindenhol szignifikáns a kapcsolat a PISA teszt eredményekkel, addig a tanár – osztály változóknál konzisztensebb kapcsolat figyelhető meg e téren.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Oktatás
Szociológia
Azonosító kód:15121
Képzés/szak:Szociológia
Elhelyezés dátuma:06 Jan 2023 11:58
Utolsó változtatás:06 Jan 2023 11:58

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap