Hannya, Omar Hamed (2022) Tanár vagy Osztály? - Osztálylégkör és a PISA teszt kapcsolatának vizsgálata regresszióelemzéssel, Európában. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Szociológia és Társadalompolitika Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
634kB |
Absztrakt (kivonat)
Az iskolai- és osztálylégkör vizsgálatának jelentős oktatásszociológiai és oktatásgazdaságtani szakirodalma lelhető fel. Ez a dolgozat elsősorban az osztálylégkörrel foglalkozik és arra keresi a választ, hogy az osztálylégkör érzetet befolyásoló változók közül melyeknek mekkora, és milyen irányú hatása van az OECD PISA teszten elért szövegértés és matematika eredményekre. A dolgozat során a szerző erre keresi a választ, statisztikai-ökonometriai módszerekkel és az ekkor még legfrissebb 2018-as PISA adatbázisát veszi hozzá igénybe. A dolgozat első részében az OECD PISA keretrendszeréről lesz szó. Azt követően pedig az iskola és osztálylégkör szakirodalmának rövid bemutatása következik. Majd a kiválasztott országok néhány főbb tulajdonságáról és ismérveikről lesz szó. Az elemzés eredményei szerint míg a tanár – diák kapcsolat változóinál nem mindenhol szignifikáns a kapcsolat a PISA teszt eredményekkel, addig a tanár – osztály változóknál konzisztensebb kapcsolat figyelhető meg e téren.
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Oktatás Szociológia |
Azonosító kód: | 15121 |
Képzés/szak: | Szociológia |
Elhelyezés dátuma: | 06 Jan 2023 11:58 |
Utolsó változtatás: | 06 Jan 2023 11:58 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap