Hatékony vezetői kommunikáció, vezetői integritás magyar szervezetekben : Fókuszban a startup-vállalkozások

Őry, Kinga Ildikó (2021) Hatékony vezetői kommunikáció, vezetői integritás magyar szervezetekben : Fókuszban a startup-vállalkozások. MA/MSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

A nemzetközi és hazai vezetéstudományi kutatások egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a kommunikáció vizsgálatára, milyen a jó a vezető, hogyan kommunikál egy jó vezető. A vezetők a hatékony kommunikáció révén képesek bizalmat építeni követőikben, növelni beosztottaik teljesítményét, elhivatottságát és motivációját, ezáltal pedig képesek lesznek emelni egy cég értékét és a profit mértékét, valamint így jobb szervezeti kultúra alakulhat ki. Diplomamunkám során arra voltam kíváncsi milyen a hatékony vezetői kommunikáció és milyen előnyei vannak az integritással viselkedő vezetőknek, pontosan mit takar a vezetői integritás. Kutatásom során az úgynevezett „startup” szervezetek vezetőinek vizsgálatát állítottam a fókuszba, összehasonlítva egyéb, nem startup-vállalkozások vezetőivel. Célom, hogy a kutatás eredményeivel a hazai vezetéstudományi kutatásokat egy kommunikációs vizsgálattal egészítsem ki. További célom, hogy egyaránt a startup és nem startup vezetők figyelmét felhívjam arra, hogy a megfelelő kommunikáció elsajátítása esetén milyen munkavállalói érzéseket lehet kelteni, ezáltal pedig miként lehet növelni egy szervezet kultúráját és teljesítményét. A téma alapos megismeréséhez a nemzetközi és hazai szakirodalom (Vogelgesang at al. [2013]; Goleman et al. [2003]; Andrew & Alexander [2021]; Poór [2017]; Pulay [2021]) áttekintésével kaptam átfogó képet empirikus kutatásom megalapozásához. Kutatásom eredményei alátámasztották a korábbi eredményeket, miszerint hatékony kommunikáció és erős vezetői integritás esetén a vezetők valóban képesek bizalmat növelni munkatársaikban, ezáltal növelve motivációjukat, így pedig a szervezet teljesítményét is. A hazai startup vezetők, szemben a nem startup vezetőkkel összességében jobb képet mutatnak, mind a vezetői integritás, mind a hatékony kommunikáció tekintetében. Sikerült feltárnom a magyar startup vezezők hiányosságait, melyeket érdemes lenne fejleszteni külső segítség, coaching révén. Az eredmények alapján a startup vezetőknek inspirálóbbnak kell lenniük, valamint nagyobb hangsúlyt kell fordítaniuk a feladatok megfelelő koordinálására. További kutatásokat lenne érdemes végezni a startup vezetők vezetésfejlesztésre való hajlandósága kapcsán, mennyire nyitottak a vezetői kommunikáció fejlesztésére.

Tétel típus:MA/MSc szakdolgozat
Témakör:Vállalati vezetés és politika
Azonosító kód:14761
Képzés/szak:Kommunikáció- és médiatudomány
Elhelyezés dátuma:08 Szept 2022 06:54
Utolsó változtatás:08 Szept 2022 06:54

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap