Fait, Balázs (2021) „Nem is változott semmi!” - A pandémia hatása a videójátékos szokásokra. MA/MSc thesis, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
3MB |
Abstract
Szakdolgozatomban a Covid-19 járvány és a videójátékok kapcsolatát kutattam. A „gamerek” vagyis a videójátékosok, a pandémia során rengeteg viccesnek szánt meme-t osztottak meg az interneten saját életstílusokról. Ezek nagyrésze arról szólt, hogy ők különösebb változásokat nem tapasztaltak a korlátozások időszaka alatt. Célom az volt, hogy ennek a feltételezésnek adjak tudományos alapokat Ezt kiegészítettem a videójátékokkal foglalkozó, online közvetítések, vagyis a streamek és streamerek követési szokások elemzésével. A disszertáció elkészítéséhez két módszert is alkalmaztam. Kérdőíves adatfelvétel, mint primer kutatás. Az adatok igazolására vagy megcáfolásra, a hazai gaming és streamer világban jártas személyekkel interjút készítettem. Az interjúnak az írásos megfelelője az éppen releváns szövegrészekben található. A dolgozatban nem csak az említett témák kerülnek részletesen kifejtésre. Más, a gamer világgal szorosan összekapcsolódó szokások is bemutatásra kerülnek, köztük: A legnépszerűbb videójátékok, legnépszerűbb platformok, költési szokások. Egységesen elválasztott fejezetekben mutatom be a fontosabb definíciókat; korábbi kutatásokat; eredményeket és a következtetéseimet a kapott adatok alapján. A szakdolgozathoz két tételmondatot hoztam létre. Ezek képezik a disszertáció központját: • „A Covid-19 nem változtatta meg radikális mértékben a gamerek videójátékos szokásait.” • A videójátékokkal foglalkozó streamerek követésének gyakorisága nem változott
Item Type: | MA/MSc thesis |
---|---|
Subjects: | Information economy Media and communication |
ID Code: | 14746 |
Specialisation: | Kommunikáció- és médiatudomány |
Deposited On: | 07 Sep 2022 10:43 |
Last Modified: | 07 Sep 2022 10:43 |
Repository Staff Only: item control page