Szökő, Lucia Nikolett (2021) A COVID-19- járvány hatása a Biggeorge Holding cégcsoport belső kommunikációjára. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témájaként a COVID-19 járvány okozta kríziskommunikáció kezelését, valamint a vállalaton belüli kommunikáció pandémia által okozott változásait vizsgáltam. Munkámban két fő kérdésre keresem a választ. Elsőként arra, hogy kommunikációs tekintetben, előnyökkel vagy hátrányokkal járt a COVID-19 járvány a Biggeorge Holding cégcsoportnál? Másodikként pedig arra, hogy miben változott a szervezeten belüli kommunikáció? A szakdolgozatom tárgyául egy hazai nagyvállalatot választottam, amely egy járvány által érintett szektorban, az ingatlanszektorban működik. A nagyvállalat nevezetesen a Biggeorge Holding cégcsoport. A vizsgálni kívánt témához mélyinterjús és kérdőíves módszert választottam, ezáltal tudtam átfogó képet kapni a cég belső működésének változásairól, mind a vezetőség, mind a szervezeten belül dolgozók szemszögéből. Míg az egyik kérdőív kifejezetten a home office-ban dolgozók munkáját és annak változásait értékelte ki, a másik az irodából munkát végző, vagy hibrid rendszer alapján működő alkalmazottakét kutatta. Az irányított interjús kutatási módszerem során pedig, az Otthon Centrum 3 vezetőjét kérdeztem írásos formában az elmúlt időszakban kialakult krízishelyzettel kapcsolatban. Név szerint, Kühne Katát, az Otthon Centrum Franchising ügyvezető igazgatóját, Kosztolánczy Györgyöt, az Otthon Centrum Holding vezérigazgatóját, valamint Tóth Csaba Andrást, az Otthon Centrum Cégcsoport értékesítési és oktatási igazgatóját, aki emellett a Lakásleckék ingatlanszakértője is. Elsődleges hipotéziseim a vizsgált téma kapcsán főként a szervezeten belül dolgozók körét érintik. A nagyvállalat belső kommunikációját tekintve, nehezítő körülménynek találom az online meetingek bevezetését, amik a személyes konzultációk ideiglenes eltörlésével járnak, melynek okán egy ingerszegényebb és kevésbé motivált munkamorál bekövetkezése is felléphet. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a vezetőség mindent megtesz azért, hogy a cég imázsát és a cégen belüli nyugalmat megtarthassa, így a változások tekintetében nem számítok belső feszültség kialakulására. Úgy vélem, hogy nem csak „vesztesei”, de „nyertesei” is lesznek az otthonról történő munkavégzés bevezetésének. Különösen azoknak az alkalmazottaknak jelenthet nagy előnyt a fentiekben említett intézkedés, akik vidékről kényszerültek rendszeresen munkába, vagy különböző céges továbbképzésekre járni. Mivel a COVID-19 járvány által az építőipar is más szektorokhoz hasonló módon válságos helyzetbe került, így több építkezési projekt csúszására és munkaerőhiányra lehet számítani ezen a szegmensen belül. Úgy gondolom, hogy ez a Biggeorge Holding cégcsoport projektjeit is negatívan érintheti és még ha a vezetőség az említett akadályokat orvosolni is tudja, komoly stratégiai rendszer kialakítására lesz szükség. A továbbiakban pedig, a kutatási eredményeim segítségével, ismertetem a cégcsoport belső kommunikációs platformjait, hogy mely csatornáknál milyen változások következtek be. Végezetül a kutatásaim alapján kiderül, hogy az általam vizsgált nagyvállalat sikeresen vette a COVID-19 járvány okozta akadályokat, melyben fő szerepet játszott a vezetőség prevenciós gondolkodása. A várt eredményem szignifikáns része megvalósult, hiszen a szervezeten belüli feszültséget szinte teljesen elkerülte a cég, a rendszerbeli változásokból adódó kisebb súrlódások kivételével.
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Vállalati vezetés és politika Média és kommunikáció |
Azonosító kód: | 14728 |
Képzés/szak: | Kommunikáció- és médiatudomány |
Elhelyezés dátuma: | 06 Szept 2022 11:59 |
Utolsó változtatás: | 06 Szept 2022 11:59 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap