Sengdouangmavanh, Zsombor Phuvong (2021) Mercedes-Benz marketingkommunikációja a fiatalabb generációk felé. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
947kB |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témaköre a Mercedes-Benz Hungária magyarországi marketingkommunikációja köré épül, amelyben kiemelt figyelmet kap a fiatal generációk felé történő hírnévmenedzsment, valamint a márkahűség kialakítása és az alábbi folyamatokhoz felhasznált kommunikációs eszközök vizsgálata. A Mercedes-Benz Hungária az utóbbi években a magyarországi prémium-autópiac kiemelkedő versenyzői közé tartozik, amelyhez nagyban hozzájárul a potenciális vásárlók, érdeklődők felé történő helyes kommunikációs folyamatok sikeres és szakszerű kivitelezése. Az általam választott kutatási téma arra a kérdésre keresi a választ, hogy mely kommunikációs eszközök segítségével ápolja és építi a hírnevét a Mercedes-Benz Hungária a fiatalok körében. A szakdolgozatom hipotézise azt feltételezi, hogy helyes reklámozással és jól kiválasztott kommunikációs eszközökkel a prémiumautószegmensben kialakítható egy hosszú távú elköteleződés márkahűség a 20 és 30 év közötti korosztály körében. A kutatásom elméleti részéhez felhasznált főbb szakirodalmi forrási közül kiemelendő Svhélik Csaba által megírt doktori disszertáció, mely keretein belül az autóiparban kialakítható márkahűség fontosságnak szerepe jelenik meg, valamint az elmélet, mely szerint a cégeknek új vásárlóra szert tenni ötször annyi költségbe kerül, mint egy már meglévő fogyasztónál a hosszú távú elköteleződést kialakítani. Továbbá Papp-Váry Árpád A márkanév ereje című könyve, Szeles Péter Hírnévmenedzsment című könyve, Geoffrey Randall márkázás a gyakorlatban című könyve és Claire Austin A PR, avagy a közönségkapcsolat alapjai című könyv mind segítségként szolgáltak a dolgozatom elkészítéséhez. A dolgozatomhoz egy kérdőíves felmérést készítettem, amely keretein belül 128 személy sikerült elérnem. A kitöltök számára összesen két hétig pontos dátum szerint 2021. március 17-étől 2021. március 31-éig volt elérhető a kérdőíves felmérés. A felmérést a Survio internetes kérdőívkészítő weboldal segítségével hoztam létre. A kérdéseket az elméleti háttér ismertetése során leírt információk függvényében elemeztem. A kutatás egyik legfontosabb eredménye, hogy a 128 résztvevőből 95 személy az igen választ jelölte arra kérdésre, hogy egy jól irányzott reklámkampánnyal kialakítható-e egy hosszú távú elköteleződés a 20-30 éves generáció körében. A kapott eredmények alapján az előzőekben felállított hipotézis, mely szerint megfelelő reklámkampánnyal és jól kiválasztott kommunikációs eszközökkel kialakítható a prémiumautó szegmensben egy hosszú távú elköteleződés és márkahűség a 20 és 30 év közötti korosztály körében igazólható. Természetesen, az eredményeket figyelembe véve érdemes lehet más kutatási módszerek által is megvizsgálni az adott témakört. Véleményem szerint strukturált interjú elkészítése által még több információ és adat állhat rendelkezésünk a vásárlási szokásokkal kapcsolatban. Mindazonáltal, az interjú elkészítése a potenciális fogyasztókkal, valamint a cégnél dolgozó marketingkommunikációs szakemberekkel további információhoz és mélyebb betekintéshez juttathat hozzá a témával kapcsolatban. A kutatással kapcsolatban felmerül egy másik kérdés, hogy a folyamatos újat való keresés és az újra való vágyakozás mennyire befolyásolja a fiatalabb generáció márkahűséget a gépjárműiparban. A kérdés jövőbeli vizsgálatát illetően kérdőíves felmérés keretein belül, valamint strukturált interjú segítségével vizsgálnám.
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Marketing |
Azonosító kód: | 14722 |
Képzés/szak: | Kommunikáció- és médiatudomány |
Elhelyezés dátuma: | 06 Szept 2022 09:41 |
Utolsó változtatás: | 06 Szept 2022 09:41 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap