Paszternák, András (2021) A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. CSR tevékenységének elemzése. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
295kB |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozati témám kifejezetten aktuálisnak és relevánsnak tekinthető, mert a CSR és fenntarthatóság jelentőségének kérdése napjainkra kezd egyértelművé válni. A fenntartható fejlődésre való átállásban a társadalom és gazdaság minden szereplőjének részt kell vállalnia, annak fontosságát sajátjának kell éreznie. A gazdasági szereplők szerepvállalása kiemelten fontos annak érdekében, hogy a fogyasztók számára elérhetővé tett termékek előállításához szükséges gyártási módszereket, technológiákat, azok tervezését és forgalmazását úgy kell átalakítani, hogy az a fenntartható ökológiai korlátokon belül megvalósítható legyen. Dolgozatomban egy Magyarországon jelenlévő élelmiszeripari vállalat, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., a The Coca-Cola Company magyarországi leányvállalatának CSR kommunikációjának empirikus elemzését végeztem, amely vállalat méreténél fogva kiemelten magas jelentőségű a fenntartható gazdasági működések népszerűsítésében és megvalósításában. Az általam vizsgált vállalat CSR kommunikációját és tevékenységeit több különböző aspektusból vizsgáltam, amelyek a következők: vállalati filozófia, marketingtevékenység, környezettudatos magatartás megvalósítását szolgáló fenntarthatósági stratégiai vállalások. A CSR történeti fejlődését, elméleti hátterét, definícióit és dimenzióit mutattam be. A környezettudatosságot egyéni és szervezeti szinten definiáltam, és ennek a szemléletnek a függvényében vizsgáltam egy adott vállalat, különböző kommunikációs platformokon történő megnyilvánulásait. A rendelkezésemre álló hazai és külföldi szakirodalmak felhasználásával megvizsgáltam a Coca-Cola számára legrelevánsabb fenntarthatósági területekkel kapcsolatos vállalati filozófiát és marketingkommunikációt. A kutatás során arra kerestem a választ, hogy a vállalatnál a hagyományos profitorientált célrendszer helyett, egy új, humánorientált és ökológiailag fenntartható működésben érdekelt értékrendszert képviselnek-e. A kutatásom részeként volt alkalmam készíteni egy interjút a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. vezetőségével, amelyben az interjúalanyt a vállalat magyarországi CSR tevékenységeiről kérdeztem. Kutatásom eredményeként azt vártam, hogy a vizsgált élelmiszeripari nagyvállalat marketingkommunikációjában és gyakorlati CSR tevékenységei közti különbségekkel, be tudom mutatni azt, hogy egy adott vállalat CSR tevékenységének teljességgel összhangban kell lennie a működéséből fakadó környezetkárosító hatásaival, közvetlenül azokra kell reagálnia, mintsem hogy közvetett megoldásokat tűzzön ki céljául. Valamint célom volt az is, hogy bemutassam az adott vállalat kommunikációs ellentmondásaiból fakadó negatív hatásokat, amelyeket a vállalat a közvéleményben váltott ki.
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Vállalati vezetés és politika |
Azonosító kód: | 14717 |
Képzés/szak: | Kommunikáció- és médiatudomány |
Elhelyezés dátuma: | 06 Szept 2022 08:42 |
Utolsó változtatás: | 06 Szept 2022 08:42 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap