Influenszerek szponzorált tartalmai az Instagramon

Palkovics, Zóra Magdolna (2021) Influenszerek szponzorált tartalmai az Instagramon. BA/BSc szakdolgozat, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
10MB

Absztrakt (kivonat)

Az influenszerek szponzorált tartalmaival az elmúlt néhány évben sokszor találkozhattunk már az Instagramon. Ez a jelenleg is legnépszerűbb platform az influenszer együttműködésekre, mégis nagyon sok kérdés merül fel a tartalomgyártókkal kapcsolatban. Az influenszer marketinggel és annak előnyeivel nagyon sokan foglalkoznak, ezzel szemben a tartalomgyártókról, arról, hogy milyenek és kik is ők, már kevésbé. A dolgozatom fő témája a reklámok vizuális elhelyezése az Instagramon, azon belül is az influenszerek szponzorált tartalmai. Miért jó egy influenszer? Bizonyos kritériumok alapján mit teljesítenek? Kivel érdemes együtt dolgozni? E szempontok szerint elemezni fogom a profilokat és a posztok szövegeit, hiszen sokszor közhelyekbe és sablonszövegekbe futhatunk. Miért van jelen ez a probléma, és miért nem tudnak tőle elrugaszkodni? Ahhoz, hogy a kutatási kérdéseimre választ kapjak, több módszert is alkalmazok. Elsősorban interjút készítek egy ügynökség képviselőjével, akinek szorosabb a kapcsolata a tartalomgyártókkal, és sokkal több személyes tapasztalattal rendelkezik, mint az együttműködések során az ügyfél. Szeretném egy menedzser oldalát is megismerni, hogyan látja az influenszereket, kit tart jónak vagy esetleg rossznak, és az influenszereknek milyen kritériumoknak kell megfelelniük, hogy együttműködhessenek egy kiválasztott márkával. A tartalomelemzésben influenszerek képes és szöveges tartalmait vizsgálom, aszerint, hogy milyen gyakran jelennek meg a közhelyek és a sablonszövegek egy poszt leírásában. Betartják-e azt a szabályt, hogy csak bizonyos mennyiségű organikus poszt után tesznek közzé reklámot, mennyire tudnak hitelesek lenni, és egy reklámot hogyan helyeznek el vizuálisan, mennyi energiát fektetnek egy bejegyzés elkészítésébe. Bár Magyarországon vizsgálódom, kitekintek a nemzetközi piacra is. A szakdolgozatom végeredményeképp egy jóval átfogóbb képet fogok kapni az influenszerek szponzorált bejegyzéseinek tartalmáról és annak hátteréről. Hogyan zajlik egy együttműködés, milyen felek jelennek meg egy kampány lebonyolításának során, és milyen az az influenszer, aki a legsikeresebb tud lenni.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Marketing
Média és kommunikáció
Azonosító kód:14714
Képzés/szak:Kommunikáció- és médiatudomány
Elhelyezés dátuma:06 Szept 2022 07:21
Utolsó változtatás:06 Szept 2022 07:21

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap