Márkaépítés és hatékony marketingkommunikáció a R3D ONE Dance Community példáján keresztül

Benyovszky, Ádám Barnabás (2021) Márkaépítés és hatékony marketingkommunikáció a R3D ONE Dance Community példáján keresztül. BA/BSc thesis, BCE Kommunikáció és Szociológia Intézet, Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Abstract

Szakdolgozatom a márkaépítés és a hatékony marketingkommunikáció témájában íródott. A témát egy kiemelkedően sikeres hazai szervezet, a R3D ONE Dance Community példáján keresztül mutattam be, amely jelenleg Európa legnépszerűbb táncközössége. Napjainkra az aktív közösségi média kampányaiknak köszönhetően, nem csak hazai, hanem világszinten ismert és elismert tánccsoporttá váltak. Az oktatók és növendékek számos eredményt értek el a világ legnívósabb táncos eseményein, hazai és külföldi televíziós műsorban szerepelhettek. Merchandise termékeik a világ túlnyomó részén elérhetők, valamint több világmárka alkalmazza influenszerként a szervezet táncosait. Szakdolgozatomban azt vizsgálom, hogyan képes egy szolgáltatásközpontú márka közösségi média aktivitással világhírnévre törni. Milyen eszközökkel, tartalmakkal érték el közönségüket, mely kommunikációs elemek eredményezték a nagylétszámú külföldi rajongótáborukat, s mindez mennyire volt tudatosan felépített stratégia. A kutatás módszerei közé tartozott a R3D ONE Dance Community tartalmainak elemzése, különböző felületen való megjelenítésük összehasonlítása. A videós tartalmakat többek között – a koreográfiához felhasznált zene, a tartalmakban jelenlévő marketingkommunikációs elemek, a tartalmak technikai megvalósítása és a fogyasztók reakciói – alapján vizsgáltam. A kutatás második egységében Kőszegi András és Mészáros Róbert márkaszakértőkkel készítettem mélyinterjút. Az interjúkérdések többek között a szervezet marketingkommunikációs stratégiájára, a szolgáltatásközpontú márkák kommunikációs lehetőségeire és a nemzetközi sikereket előidéző tényezőkre vonatkoztak. A szakirodalmak feldolgozása által egy olyan tanulmányt hoztam létre, amely ismeretében elemezhető egy márka, annak értéke és elemei. A kutatásom prezentálja a szakirodalmakban megfogalmazott elméletek gyakorlati megvalósulását és megnevezésre kerülnek azon egyedi tényezők, melyek kiemelhetnek egy márkát versenytársai közül. Bemutatásra kerülnek azon marketingkommunikációs elemek, melyek elősegíthetik a költséghatékonyságot és a márkaelemek virális terjedését, melyek a nemzetközi népszerűséget is megalapozhatják.

Item Type:BA/BSc thesis
Subjects:Marketing
Media and communication
ID Code:14677
Specialisation:Kommunikáció- és médiatudomány
Deposited On:31 Aug 2022 12:48
Last Modified:31 Aug 2022 12:48

Repository Staff Only: item control page