Magánadományozás vizsgálata a nonprofit szektor forrásteremtésének részeként

Somlai, Patrícia (2021) Magánadományozás vizsgálata a nonprofit szektor forrásteremtésének részeként. MA/MSc thesis, BCE Vezetéstudományi Intézet. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Somlai_Patricia.pdf

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
753kB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Somlai_Patricia.pdf

Abstract

Dolgozat célja a hazai nonprofit szervezetek forrásteremtésén belül a magánadományozásban rejlő lehetőségek feltérképezése, ami kiterjed a pénzbeli és tárgyi adományokra is. Fő kutatási kérdésem által kerestem a választ arra, hogy milyen tapasztalataik vannak a nonprofit szervezeteknek a magánszemélyeket célzó adományozási csatornákkal kapcsolatban. Ezen kérdéskör vizsgálatán belül kitérek a sikeres és sikertelen módszerekkel kapcsolatos tapasztalatokra, a fókuszban lévő módszerekre, és a célcsoportokra vonatkozó információkat is feltérképezem. Két alkérdésre is keresem a választ: Az egyik kapcsán a magánszemélyek adományozási kedvére ható módszereket vizsgálom meg. A másik kapcsán a pandémia magánadományozásra gyakorolt hatását tekintem át. Az elméleti felvezetésben szeretném összefoglalni a nonprofit szektorra vonatkozó jellemzőket, majd kitérni a forrásteremtési lehetőségekre és feltárni az adománygyűjtésre vonatkozó marketinget is. Ezt követően a magántámogatással kapcsolatos adományozási csatornákat, és az adományozás motivációira is rávilágítok. A pandémia hatásait is megvizsgálom a magánadományozás kontextusában. A kutatási kérdéseimet félig strukturált interjúk által szeretném megválaszolni, amelyek érdekében 4 hazai jelentős mértékben magántámogatásra támaszkodó szervezetet és 1 adatbázis alapú megszemélyesített kommunikációs kampányok szervezésével foglalkozó cég véleményét kértem ki. Konklúzióként levonható, hogy a magánszemélyeket számos csatornán keresztül el lehet érni. Az adománygyűjtés sikere a célközönség, a platform (csatorna) és az időzítés mesterhármasán múlik. Az adományozási kedvet ösztönzi az adományozást követő visszacsatolás, és a megfelelő időzítésü médiatevékenység. A pandémia az elmúlt egy évet összességében értékelve hazánkban a magánadományozás terén nem okozott negatív hatást. Így a magántámogatás továbbra is kiegyensúlyozott forrásnak tekinthető. Míg külföldön jelentősen élénkítetté az adományozási kedvet. Jövőt tekintve az interjú alanyok elmondása szerint a magánadományozás továbbra is masszív megbízható forrást fog biztosítani, mert a motivációk nem változnak. Viszont az már most előre jelezhető, hogy az online fizetési platformok fognak a jövőben előtérbe kerülni.

Item Type:MA/MSc thesis
Subjects:Management, business policy
Economic development, sustainable development
ID Code:14550
Specialisation:Vezetés és szervezés
Deposited On:31 Mar 2022 14:01
Last Modified:31 Mar 2022 14:01

Repository Staff Only: item control page