Pap, Krisztina (2021) Ezek a mai fiatalok - Z generáció a sharing economyban Fókuszban a mobilitási iparág és a COVID-19 járvány hatása. MA/MSc szakdolgozat, BCE Vezetéstudományi Intézet.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
783kB |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat arra keresi a választ, hogy képes-e befolyással bírni a Z generáció a sharing economy vállalatokra, ezen belül is a városi mobilitási szolgáltatókra. Hogyan hozható összefüggésbe a Z generáció a sharing economy-val, valamint hozhat-e paradigma váltást a budapesti közösségi közlekedésben. A kutatásom során továbbá megvizsgálom, hogy a COVID-19 járvány milyen hatással volt a megosztáson alapuló szolgáltatók működésére és módosította-e a fiatalok fogyasztási szokásait, és ha igen, hogyan? A dolgozatom során bemutatom a sharing economy meghatározásához elengedhetetlen fogalmakat, valamint azokat a tényezőket, amik elősegítik a terjedését. A kutatásom során elengedhetetlen, hogy meghatározzam és megvizsgáljam a Z generáció tagjait. Körbejárom hogyan határozható meg ez a generáció és nagy figyelmet fordítok a generációt meghatározó kohorszélmények elemzésére és azok összekötésére a sharing economy-val. A jelenleg is tartó COVID-19 szintén a nemzedék meghatározó kohorszaként értelmezhető, épp ezért kutatásom során meg vizsgálom miként hatott a Z generációra a világjárvány. Tanulmányom során áttekintem a legfőbb városi mobilitási trendeket Európában és megnézem, hogy milyen tendenciák segítik az alternatív mobilitási eszközök szélesebb körű használatát. Megvizsgálom továbbá, hogy a COVID-19 járvány miként hatott a mobilitási iparágra és milyen változásokat hozott a fogyasztók mobilitási preferenciáiban. A kutatás kvalitatív technikák alkalmazásával készült, szakértőket és szolgáltatókat kérdeztem a fogyasztói trendek alakulásáról, mobilitási szolgáltatásokról, a budapesti városi közlekedésről és annak kihívásairól, valamint a koronavírus járvány során bekövetkezett változásokról. A mélyinterjúkon keresztül meg tudtam vizsgálni a Z generáció és a megosztáson alapuló mobilitási iparág (tágabb értelemben a sharing economy vállalatok) kölcsönhatását. A kutatás kiinduló feltételezése szerint a fiatal generációk képesek hatni és befolyásolni a sharing economy terjedéséhez elengedhetetlen trendek alakulását. Megállapítható, hogy sharing economy-ban kardinális szerepe van a Z generációnak, ugyanis a sharing economy mozgatórugói nagy egyezést mutat a Z generáció fogyasztói attitűdjével. Épp ezért képesek lesznek hatással bírni ezekre a vállalatokra, melyeknek fokozatos térnyerése várható a generációváltással.
Tétel típus: | MA/MSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Vállalati vezetés és politika Közlekedés, távközlés |
Azonosító kód: | 14539 |
Képzés/szak: | Vezetés és szervezés |
Elhelyezés dátuma: | 30 Márc 2022 06:32 |
Utolsó változtatás: | 30 Márc 2022 06:32 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap