Reichenbach, Petra (2021) Coaching típusú vezetői eszközök és a tanulási agilitás összefüggései és hatásai nagyvállalati környezetben a teljesítményértékelési rendszer átalakításán keresztül. Postgraduális szakdolgozat, BCE, Szervezeti Magatartás Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témájaként egy nemzetközi szervezetben történt teljesítményértékelési folyamat transzformációját mutatom be, azt kiemelve, hogyan alakult át a folyamat egy coaching típusú, a munkavállalók erőforrásaira, kompetenciáira fókuszáló folyamatos, rendszeres dialógussá. Bemutatom a hátteret, a folyamat átalakításának a célját és a módját, a vezetők coach kompetenciáinak fejlesztését a folyamat mentén és a szervezet agilis szervezetté történő alakulását. Szakdolgozatom fő aspektusaként bemutatom továbbá, hogy mit jelent a tanulási agilitás (learning agility), hogyan emelődött be ez a kompetencia mind a teljesítményértékelés, mind a tehetségmenedzsment folyamatokba, és azt, hogy milyen hatással tud lenni a munkavállalók teljesítményére, fejlődésükre egy agilis szervezeti kultúrában. Azt is bemutatom, hogy a coaching, mint vezetői eszköz és módszertan hogyan támogatta a tanulási agilitást, és milyen összefüggések vannak a coaching és a tanulási agilitás között. A vezetők fejlődése szemszögéből pedig azt elemzem kérdőíves eszközzel, hogy a teljesítményértékelésben, a tehetség-menedzsment folyamatokban hogyan és milyen mértékben változott meg a vezetői szerepük és eszköztáruk a coaching megközelítés elsajátításával és alkalmazásával, valamint a tanulási agilitás, mint kompetencia hogyan és milyen módon változott vagy támogatta a vezetőket a fejlődésükben, vezetői szerepeikben. Ezeket az összefüggéseket mutatom be és azt is kifejtem, hogy mind a coaching típusú vezetés, mind a tanulási agilitás támogatása hogyan és milyen hatással tud lenni szervezeti szinten egyéni és vezetőfejlesztés szempontjából. Bemutatom, hogy a fenti változások mentén mi tudott megvalósulni szervezeti szinten, valamint fejlesztési javaslatokat teszek, hogy mind az elemzés eredményei alapján, mind a szakirodalmat összevetve vállalati belső Coach szemszögből milyen további megoldásokat, fejlesztési módszereket javaslok, miket alkalmaznék még a dolgozatomban elemzett szervezeti helyzet további fejlődése érdekében.
Tétel típus: | Postgraduális szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Vállalati vezetés és politika |
Azonosító kód: | 14193 |
Képzés/szak: | Vállalati belső és vezetői coach |
Elhelyezés dátuma: | 04 Nov 2021 10:35 |
Utolsó változtatás: | 04 Nov 2021 10:35 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap