Támogatás coachként : A coach identitás megragadása

Negrea, Szilvia (2021) Támogatás coachként : A coach identitás megragadása. Postgraduate thesis, BCE Vezetéstudományi Intézet. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Negrea_Szilvia.pdf

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Negrea_Szilvia.pdf

Abstract

Coachként a saját személyiségünk is az eszközünk, ezért különösen fontosnak és felelősségteljesnek gondolom mindannyiunk részéről az önmagunkról való gondolkodást és gondoskodást. Ahhoz, hogy hitelesek és önazonosak lehessünk, elengedhetetlen ez a folyamatos belső munka, az önreflexió, amely szakmai identitásunk dinamikáját adja. Ehhez kívánok hozzájárulni gondolatébresztőként az általam felvázolt COACH identitás modellel, és azzal, hogy minden coach társamat bátorítom erre a csodálatos belső utazásra. Szakdolgozatomban azt vizsgálom, miként ragadható meg a coach identitás. Kutatásom fókuszában az áll, hogy hogyan határozzuk meg magunkat coachként, mi mindent tartalmazhat coach identitásunk. Jelen munkám célja, hogy az egyedi jellegzetességek megvilágítása mellett egy általános leírást adjak azokról a tényezőkről, amelyek mentén a coachok identitása megragadhatóvá válik. Egy olyan modell felállításán dolgozom, amely alkalmas lehet erre. Felvetésem szerint maga a COACH szó hordozza önmagában mindazt, amelyen keresztül a coach identitás kifejezhető. Mivel a szó angol, ezért azokat a tényezőket is angolul határoztam meg, amelyek mentén körvonalazhatóvá válik a coach identitása. Ezek a következők: C – Character Strengths O – One & Only A – Appearance C – Coach Competencies H – History. Kutatási kérdésem arra vonatkozik, hogy az általam bemutatott COACH identitás modell mentén megragadhatóvá válnak-e azok az egyedi és általános sajátosságok, amelyek coach identitásunk részét képezik. A téma szubjektív voltából fakadóan kutatásomban kvalitatív módszert alkalmaztam, azon belül is félig strukturált mélyinterjúkat készítettem. Úgy gondolom, ezen módszer keretei között nyerhettem leginkább betekintést interjúalanyaim személyes élményeinek, gondolatainak, tapasztalatainak, érzéseinek és történetének világába, s ezáltal mélyebben és átfogóbban tárhattam fel a coach identitást. Ugyanakkor tisztában vagyok azzal, hogy ez a módszer igencsak előtérbe helyezi az interjúalanyok és a kutató szubjektivitását, s ezáltal a vizsgálat megbízhatósága alacsonyabb lesz. Az eredmények általánosíthatóságára vonatkozóan nem volt célom bármilyen következtetésre jutni a tekintetben, hogy milyen a jó coach, vagy melyek azok a sajátosságok, amelyek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy coachként sikeresek, eredményesek legyünk. A vizsgálat során készített interjúk elemzésével, az egyéni történetek és egyéb sajátosságok bemutatásán és összevetésén keresztül sokkal inkább arra törekedtem, hogy bepillantást nyerhessünk a coach identitás sokszínű és izgalmas mélységeibe. Fő célom pedig az volt, hogy a COACH identitás modellalkalmazhatóságát igazoljam. Vizsgálati eredményeimből az olvasható ki, hogy coach identitásunk megragadásához érdemes és hasznos lehet a COACH identitás modellben felvázolt öt tényező mentén elindulni. Interjúalanyaimnak magára az interjúra vonatkozó visszajelzései is ezt támasztják alá. Azt, hogy a COACH identitás modell valóban alkalmas-e a coach identitás megragadására, a modell mások által való eredményes alkalmazása és szélesebb körben való beválása erősítheti meg.

Item Type:Postgraduate thesis
Subjects:Management, business policy
Psychology
ID Code:14181
Specialisation:Vállalati belső és vezetői coach
Deposited On:03 Nov 2021 09:43
Last Modified:08 Apr 2022 08:38

Repository Staff Only: item control page