Kálmánchey, Rita (2021) Vezetői kommunikáció fejlesztése coachingban : Testi tudatosságot használó technikák alkalmazási tapasztalatai két coaching folyamat elemzése alapján. Postgraduate thesis, BCE Vezetéstudományi Intézet.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
913kB |
Abstract
Szakdolgozatomban azt vizsgálom, hogy a test bevonásával, testi tudatossággal dolgozó technikák használata hogyan támogatja a vezetői kommunikáció fejlesztését coachingban. Témaválasztásom személyes indíttatású. Hiszek abban, hogy a coaching folyamat sikeréhez elengedhetetlen, hogy coachként kellő magabiztossággal, kongruensen tudjunk jelen lenni és kapcsolódni az ügyfeleinkhez. Kezdő coachként a hitelességem alapja az alakulóban lévő coach identitásom, mely a frissen elsajátított tudás mellett a már meglévő tapasztalataimra is épül. Tréneri hátterem, pszichodramatikus képződésem és jelenlegi coaching tanulmányaim szerelemgyermeke ez a kutatás, melyben szerettem volna személyes benyomást szerezni arról, hogyan illeszkedhet egymáshoz a kommunikációfejlesztés, egy test bevonására épülő, főleg dramatikus módszereket használó eszköztár és a vezetői coaching. A kutatásom alapja két multinacionális környezetben dolgozó középvezető kommunikációfejlesztést célzó coaching folyamata. Az általam felajánlott eszközök az akcióorientált, embodiment (testesült elme) és a gestalt irányzatokból származnak. Arra kerestem a választ, hogy ezek a módszerek, gyakorlatok, hogyan és milyen feltételek mentén kapcsolódhatnak a hagyományos coaching eszköztárhoz és miként támogatják az ügyfelet a célja elérésében. Célom volt, hogy dolgozatom a téma iránt érdeklődő más szakemberek számára is hasznos legyen, így az elemzés során konkrét részleteket is bemutatok a két folyamatból; valamint teljes folyamat és a gyakorlatok szempontjából is végigveszem a legfontosabb tanulságokat. Mindkét ügyféllel hatékonyan és sikeresen dolgoztunk a test bevonására építő eszközökkel. Izgalmas volt látni, hogy a kommunikáció tartalmi szintjén túl, a kongruencia szempontjából fontos testi, szerep és énállapot szinteken is zajlott a munka. A coacheek a rövid idő ellenére sok pozitív változásról számoltak be saját megélésük és a kapott visszajelzések alapján. A kutatás legfontosabb tanulsága számomra, hogy a testtel való munka csakis partnerségben tud működni, valamint komoly tudatosságot és jelenlétet igényel a coach részéről. Mivel nagyon aktívan dolgozunk a coachee testérzeteivel, ezért a szokásosnál több figyelem kerül a nonverbális és metakommunikációra a coach és coachee szempontjából is. Coachként nekem is jelen kell lennem a testemben és kongruensen megtestesíteni azt, amit képviselek, mivel a mintaadásom és a társas szabályozás folyamata az egyik, amin keresztül a belátás, a tanulás megtörténhet.
Item Type: | Postgraduate thesis |
---|---|
Subjects: | Management, business policy Psychology |
ID Code: | 14162 |
Specialisation: | Vállalati belső és vezetői coach |
Deposited On: | 02 Nov 2021 13:39 |
Last Modified: | 08 Apr 2022 08:26 |
Repository Staff Only: item control page