A belső kommunikáció működése egy multinacionális vállalat életében

Veres, Réka (2021) A belső kommunikáció működése egy multinacionális vállalat életében. BA/BSc szakdolgozat, BCE Vezetéstudományi Intézet.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja az volt, hogy megvizsgáljam, milyen kihívásokkal küzd egy Magyarországon működő multinacionális vállalat a belső kommunikáció terén. Arra voltam kíváncsi, hogy a munkavállalók hogyan élik meg nap mint nap számukra idegen kultúrákkal érintkeznek és kötelesek egy bizonyos eszközhalmazból választani, amikor a kommunikációikat megtervezik. Ezek mellett azt vizsgáltam, milyen sikerrel működik a lefelé irányuló és az azonos szintű kommunikáció a vállalaton belül. Az elméleti bevezetés után bemutatom a kutatásom eredményeit: interjúkat végeztem el egy nagynevű multinacionális vállalat munkavállalóival. Azt vizsgáltam, mennyire érzik magukat tájékozottnak (esetleg túltájékoztatottnak) a munkavállalók, mikor a vállalat ügyeiről van. Elemeztem, hogy befolyásolja a személyes kapcsolatok megléte vagy hiánya az egyes személyek tájékozottságának mértékét. Továbbá abban a kérdésben is kutakodtam, hogy mi az, ami megkönnyítené a napi kommunikációt, mit tehetnének a kollégák és a vezetőség, hogy hatékonyabbá válhassanak. Mindezek után pedig megoldásokat javasoltam az egyes felvetett problémákra. Célom az volt, hogy felhívjam a figyelmet arra, hogy egy látszólag jól működő rendszeren is mindig van mit fejleszteni. Ezzel nem csak a dolgozók mindennapjait teszik egyszerűbbé, de ennek következtében a munkafolyamatokat is megkönnyítik, így a cég hosszútávon jobb piaci helyzetbe is kerülhet.

Tétel típus:BA/BSc szakdolgozat
Témakör:Vállalati vezetés és politika
Média és kommunikáció
Azonosító kód:14093
Képzés/szak:Gazdálkodási és menedzsment
Elhelyezés dátuma:27 Okt 2021 09:44
Utolsó változtatás:16 Márc 2022 14:36

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap