Veres, Réka (2021) A belső kommunikáció működése egy multinacionális vállalat életében. BA/BSc szakdolgozat, BCE Vezetéstudományi Intézet.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja az volt, hogy megvizsgáljam, milyen kihívásokkal küzd egy Magyarországon működő multinacionális vállalat a belső kommunikáció terén. Arra voltam kíváncsi, hogy a munkavállalók hogyan élik meg nap mint nap számukra idegen kultúrákkal érintkeznek és kötelesek egy bizonyos eszközhalmazból választani, amikor a kommunikációikat megtervezik. Ezek mellett azt vizsgáltam, milyen sikerrel működik a lefelé irányuló és az azonos szintű kommunikáció a vállalaton belül. Az elméleti bevezetés után bemutatom a kutatásom eredményeit: interjúkat végeztem el egy nagynevű multinacionális vállalat munkavállalóival. Azt vizsgáltam, mennyire érzik magukat tájékozottnak (esetleg túltájékoztatottnak) a munkavállalók, mikor a vállalat ügyeiről van. Elemeztem, hogy befolyásolja a személyes kapcsolatok megléte vagy hiánya az egyes személyek tájékozottságának mértékét. Továbbá abban a kérdésben is kutakodtam, hogy mi az, ami megkönnyítené a napi kommunikációt, mit tehetnének a kollégák és a vezetőség, hogy hatékonyabbá válhassanak. Mindezek után pedig megoldásokat javasoltam az egyes felvetett problémákra. Célom az volt, hogy felhívjam a figyelmet arra, hogy egy látszólag jól működő rendszeren is mindig van mit fejleszteni. Ezzel nem csak a dolgozók mindennapjait teszik egyszerűbbé, de ennek következtében a munkafolyamatokat is megkönnyítik, így a cég hosszútávon jobb piaci helyzetbe is kerülhet.
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Vállalati vezetés és politika Média és kommunikáció |
Azonosító kód: | 14093 |
Képzés/szak: | Gazdálkodási és menedzsment |
Elhelyezés dátuma: | 27 Okt 2021 09:44 |
Utolsó változtatás: | 16 Márc 2022 14:36 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap