Termék és szolgáltatás innovációk elemzése a romániai piacon

László, Károly (2021) Termék és szolgáltatás innovációk elemzése a romániai piacon. MA/MSc thesis, BCE Vezetéstudományi Intézet. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Laszlo_Karoly.pdf

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Laszlo_Karoly.pdf

Abstract

Szakdolgozatom témája a Termék és szolgáltatás innovációk elemzése a romániai piacon, amelyben egy helyi start-up vállalkozást elemeztem, amely új innovatív egyedi kézműves termékek gyártásával foglalkozik, és továbbá vizsgáltam egy multinacionális vállalat által létrehozott szolgáltatás termékinnovációt is. Kutatásom során négy kérdésre kerestem a választ. Hipotéziseim az alábbiak voltak: H(1): Melyek a romániai feltételei egy sikeres start-up termékinnovációnak? H(2): Vannak innovációt akadályozó tényezők, korlátok, és ebben különbségek, csak a piac egy része fogékony az újdonságra. H(3): Vannak különbségek a KKV start-up termék és a multinacionális szolgáltatás innovációk között? H(4):Melyek a romániai feltételei egy multinacionális szolgáltatás termékinnovációnak ? A kutatásaim során kíváncsi voltam, hogy egy start-up innovatív vállalkozást, amely egy innovatív termékkel rukkolt elő, mennyire könnyű elindítani és hogy a piac befogadja egyáltalán az egyedi kézműves termékeket és ha igen akkor melyik az a vásárlói csoport, aki ezeket a divatáru cikkeket kedvelik, amit mélyen elemeztem és a dolgozatomban egy konkrét példával szemléltetem ezt A dolgozatom második vizsgált területe, egy innovatív szolgáltatás megvizsgálása volt, ahol azt vizsgáltam, hogy egy szolgáltatás innováció magas szinten való létrehozása, mit igényel és hogyan valósítható meg és mikor mondhatjuk azt, hogy az általunk kigondolt ötlet innovációvá érett. A saját magam által elvégzett kutatásból kinyert adatokat mutatom be részletesen, amely által szerettem volna egy nagyon pontos helyzetfelmérést, reális képet kapni egy start-up mindennapi működéséről, és végig szerettem volna követni egy innovatív termék életútját az ötlettől a megvalósulásig a piacra kerülésig és a fogyasztók fogadtatásáig. A fenti adatok, információk begyűjtéséhez két primer kutatási módszert is alkalmaztam, egy kvantitatív kutatást végeztem egy kérdőíves felmérés segítségével, ás egy kvalitatív kutatás is, amelyet egy mélyinterjú szolgáltatott. A következtetések, amiket levontam, hogy egy start-up vállalkozás termékinnovációjának a létrejöttéhez ugyanazokat a lépéseket kell betartanunk, mint egy multinacionális vállalat szolgáltatás innovációjának a megalkotásánál. A kutatásomból kiderül, hogy az innovációnak vannak korlátai, nem minden csoport hajlik az újdonság felé, és különbségeket is felfedezhetünk a két innovatív termék között. Kijelenthetjük, hogy a rendelkezésre álló tőke nagyban meghatározza az innováció sikerességét és méretét, egy egyedi innovatív terméket sokkal nehezebb létrehozni, piacra dobni, és életben tartani, mint egy tömegesen gyártott. Ahogyan mondják a gazdaság motorja a megújulás, valami egyedit elkészíteni, olyat mutatni, amit az emberek nem tapasztaltak és hajlandóak bármi áron megtapasztalni, vagyis az innováció. Minél innovatívabb egy nemzet, annál nagyobb jövő áll előtte!

Item Type:MA/MSc thesis
Subjects:Knowledge economy, innovation
Management, business policy
ID Code:14026
Specialisation:Vezetés és szervezés
Deposited On:14 Oct 2021 11:37
Last Modified:18 Mar 2022 12:56

Repository Staff Only: item control page