Kondás, Roland (2020) A munkáltatói márka külső kommunikációjának szerepe a munkavállalók vonzásában és megtartásában. BA/BSc szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Szervezeti Magatartás Tanszék. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Kondas_Roland.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
498kB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Kondas_Roland.pdf
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja az, hogy egy olyan modern és napjaink elvárásainak megfelelő eszközt mutassak be, amely segítséget nyújthat a világszerte jelentős problémát okozó munkaerőhiány kezelésében. Ez az eszköz az employer branding, melyet több országban is sikeresen alkalmaznak már, azonban hazánkban csak nemrég kezdődött meg az elterjedése. Az employer branding azonban nem csak a munkaerőhiány megoldásában nyújthat segítséget, hanem kiemelten fontos az alkalmazottak megtartásában és a jól képzett szakemberek szervezethez történő bevonzásában. Szakdolgozatom egy szakirodalmi áttekintéssel indul, amelyben az employer branding fogalmát és kialakulásának folyamatát ismertetem a különböző kapcsolódó fogalmakkal. Bemutatom az egyes employer branding eszközöket és ezek egy egységes stratégiává történő egyesítését, valamint belső és külső kommunikációjának fontosságát. A második részben ismertetem kutatásomat és a feltárt eredményeket, valamint az összefoglalásban leírom tapasztalataimat és a lehetséges további irányokat, amelyek nem kerültek kifejtésre dolgozatomban. Kutatási módszertanként a tartalomelemzést választottam, azon belül a webtartalom elemzést. Vizsgálatom során arra kerestem a választ, hogy az elmúlt öt évben (2020- 2016) Magyarországon legvonzóbb munkahelynek megválasztott vállalatok milyen hangsúlyt fektetnek a mindenki által szabadon elérhető weboldalaikon az employer branding külső kommunikációjára. Tanulmányoztam továbbá a vállalati oldalakon megjelenő employer branding eszközök típusait és megjelenésük számának viszonyát a vizsgált vállalatok között. Kutatásom eredményéből látható, hogy azok a vállalatok, amelyek megfelelően kommunikálják munkáltató értékajánlataikat és széles körben alkalmaznak employer branding eszközöket, valamint képesek azokat a felmerülő igényekhez igazítani, több évben is visszatérően kiérdemlik a legvonzóbb magyarországi munkahely elismerést.
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Vállalati vezetés és politika Emberi erőforrás menedzsment |
Azonosító kód: | 13636 |
Képzés/szak: | Emberi erőforrások |
Elhelyezés dátuma: | 09 Márc 2021 10:19 |
Utolsó változtatás: | 09 Márc 2021 10:19 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap