Knapp, Vivien (2020) Az emberek legtöbbször nem a munkájukat hagyják ott, hanem a vezetőiket Avagy a vezető szerepe a munkavállalói elköteleződésben. BA/BSc szakdolgozat, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Szervezeti Magatartás Tanszék.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
479kB |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatban a munkavállalók és közvetlen vezetőik kapcsolatának szervezet iránti érzelmi elköteleződésére gyakorolt hatását elemzem. Vizsgálom azt a feltevést, mely szerint a munkavállalók szervezetből történő kilépésének oka a közvetlen vezetővel való viszony minőségére vezethető vissza. Dolgozatom célja az említett viszony fontosságának hangsúlyozása, hiszen a munkavállaló elégedettsége jelentős szerepet játszik a vállalat eredményességében. Az ember, mint erőforrás a szervezet legértékesebb mozgató rugója. Vegyük észre a nagyvállalatok, mint például Samsung és Apple között folyó versenyt, ahol mindkét fél számára biztosított a műszaki és technológiai fejlettség, mégis eltérő az eredményességük, ami arra enged következtetni, hogy az értéket a szervezeten belül a hierarchia bármely szintén elhelyezkedő emberekben kell keresni. Kutatási kérdésem elméleti hátterének megalapozásához dolgozatom első fele az elkötelezettség, elégedettség és vezetési elméletek, valamint stílusok irodalmi áttekintésével indul. A téma kontextusba helyezése után bemutatom az általam végzett primer kutatás módszertanát és eredményeit, melyeket visszavezetek a szakirodalom alapján ismertetett elméletekre és modellekre. Vizsgálatom eredményeként elmondható, hogy a hipotézisem, mely szerint a vezető fő indikátora a munkavállalói elégedettségnek, mind a szakirodalom és a témában végzett korábbi kutatások, mind pedig saját vizsgálatom során beigazolódott. Kutatásom során nem tértem ki a nemek eltéréséből adódó vezetési sajátosságokra, amiről úgy gondolom, hogy egy olyan tényező, ami egy jövőbeli kutatás alapját képezheti. Tekintve a vezető kulcsfontosságú szerepét a beosztottak érzelmi elköteleződésében, azt a következtetést vonom le, hogy érdemes a vezetést, mint elégedettséget befolyásoló faktor mérni és erre figyelmet fordítani, amiben kiváltképp az emberi erőforrás menedzsment lehet a szervezet segítségére.
Tétel típus: | BA/BSc szakdolgozat |
---|---|
Témakör: | Vállalati szervezet Emberi erőforrás menedzsment |
Azonosító kód: | 13635 |
Képzés/szak: | Emberi erőforrások |
Elhelyezés dátuma: | 09 Márc 2021 10:11 |
Utolsó változtatás: | 09 Márc 2021 10:11 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap