Üzletimodell-innováció a szépségiparban = Business Model Innovation in Health & Beauty

Szommer, Dóra (2019) Üzletimodell-innováció a szépségiparban = Business Model Innovation in Health & Beauty. Outstanding Student Paper, BCE, Stratégiai és nemzetközi menedzsment szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/szommer_d_2019.pdf

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/szommer_d_2019.pdf

Abstract

A szépségápolási ipar az FMCG piacán belül kiemelkedő növekedési ütemet mutat, ezen belül is a prémium kategóriába tartozó termékek tudnak átlag feletti eladásokat elérni. A piaci trendek változnak, a fogyasztók szeretnék növelni kényelmüket, így egyrészről a több problémára is megoldást kínáló termékeket választják, másrészről egyre többen választják az online csatornát vásárlásuk helyéül. A piacon több, a digitalizáció előnyeit kihasználó újítás is megjelent, melyek közül több személyre szabott tanácsot, pár pedig személyre szabott terméket is kínál a fogyasztó számára. A szépségápolás terén nagyon sok lehetőség van, kérdés, hogy hogyan ragadjuk meg ezeket a stratégiai menedzsment paradigmaváltó eszköztára segítségével; az üzletimodellinnováció módszertanával milyen ajánlások fogalmazhatók meg. A fogyasztók általában fogékonyak az újdonságra, mégis a piacon az innovációk csupán 30%-a marad meg, és ez a szám még alacsonyabb, csupán 10%, az új kategóriát teremtő fejlesztéseknél (Papp, 2019). Kutatásom módszertanát világvezető influencer oldalak elemzése, szakértői megkérdezések, valamint a stratégiai rendszer eszköztára, a racionális tervezés keretrendszer, az üzletimodell-innováció és a négy akció keretrendszer adta. Az elemzésem során meghatározott 6 üzletimodell-innováció terv közül egyet az ipar szakértőinek megkérdezésével teszteltem, így jött létre egy a bőrproblémák felismerését és egyedi krém kikeverését lehetővé tévő gép üzleti modellje, mely képes lehet az innovációk sikeres 10%-ába tartozni.

Item Type:Outstanding Student Paper
Notes:1. díj
Subjects:Knowledge economy, innovation
Management, business policy
ID Code:13381
Specialisation:Vezetés és Szervezés
Deposited On:17 Dec 2020 08:27
Last Modified:17 Dec 2020 08:27

Repository Staff Only: item control page