Szécsi, Dominika (2019) Mama Hotel: A fiatalok pénzügyi attitűdjei a döntéshozatal és a lakhatás szempontjából. TDK dolgozat, BCE, Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/szecsi_d_2019.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/szecsi_d_2019.pdf
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat arra keresi a választ, hogyan függ össze a 18-25 év közötti fiatalok körében a pénzügyi attitűd, az önállósodás, a demográfia, valamint a lakhatás. A pénzügyi attitűd kilenc dimenzió, az önállósodás a három-dimenziós Berzonsky-féle skála mentén került felmérésre. A primer kutatás online kérdőívre épült, amely klaszterelemzéssel, lineáris regresszióval, valamint Pearson-féle korrelációs együtthatók számításával került kiértékelésre. A dolgozat újdonsága, hogy összeveti Berzonsky önállósodási dimenzióit a pénzügyi attitűdök skáláival a fiatalok körében, figyelembe véve az egyre elterjedtebb szülőkkel való lakást, azaz a „Mama Hotel” jelenséget. A kutatás vizsgálja a demográfiai jellemzőket, a családi és egyéni jövedelem hatását, és a fiatalok életvitelének finanszírozását és a pénzügyi termékek használati szokásait is.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 1. díj |
Témakör: | Marketing Szociológia |
Azonosító kód: | 13378 |
Képzés/szak: | Gazdaság- és pénzügy-matematikai elemzés |
Elhelyezés dátuma: | 17 Dec 2020 07:52 |
Utolsó változtatás: | 05 Feb 2021 07:42 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap