Lédermayer, Regina (2019) Hova tovább Vác? – A város turisztikai márkázásának lehetőségei. Outstanding Student Paper, BCE, Turizmus szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
A totális turizmus időszakában egyre nehezebb a feltörekvő desztinációknak kitűnni, a meglévőknek pedig megtartani sikerüket. Egy jól átgondolt turisztikai márka hasznos eszköz lehet a célterületek számára ahhoz, hogy vonzó asszociációkat alakítsanak ki a potenciális látogatókban, és megfelelően pozícionálják magukat a piacon. Abban, hogy az egyszerűbb, akár csak egy ikonnal vagy egyedi terméktulajdonsággal (USP-vel, azaz Unique Selling Proposition-nal) rendelkező vagy épp az összetett desztinációmárka alkalmazása a célravezetőbb a kérdéskört kutató szakemberek között sincs teljes egyetértés, illetve azt is hangsúlyozzák, hogy a választás általában egyedi megközelítést igényel. Vác sikeres turisztikai pozícionálását, illetve újrapozícionálását elősegítve dolgozatom célja megvizsgálni a város jelenlegi turisztikai szerepkörét, valamint javaslatokat dolgozni ki a lehetséges szerepkörére vonatkozóan, különös tekintettel az új pozíciót közvetítő márkaépítésre, ezen belül pedig a márkaösszetettséget vizsgálva az USP vagy szimbólum meghatározására. Ennek érdekében, elsődleges kutatásom során mélyinterjúkat készítettem Vác turizmusában dolgozó személyekkel. A vizsgálat mintaterületének választott Vác ideális kutatási helyszín, mivel jelenleg a város nem rendelkezik egyértelműen azonosítható turisztikai márkával és piaci pozícióval. A kutatás aktualitását az is adja, hogy 2017-ben a Dunakanyart kiemelt turisztikai fejlesztési térségként területileg újra definiálták, ezért minden tényleges vagy potenciális látogatóforgalommal jellemezhető városnak, így Vácnak is meg kell találnia turisztikai szerepkörét. A megkérdezett érintettek az összetett márka mellett tették le szavazatukat, amely által szeretnék elérni, hogy a turisták hosszabb ideig, legalább 3 éjszakára maradjanak a városban. Ha azonban az egyszerű márka valósulna meg, úgy szimbólumnak a legtöbben a Kőkaput választanák, míg a szerepkörök közül a vízparti, a kulturális és a vallási turizmus voltak a legnépszerűbbek.
Item Type: | Outstanding Student Paper |
---|---|
Notes: | 2. díj |
Subjects: | Commerce and tourism Marketing |
ID Code: | 13334 |
Specialisation: | Turizmus-vendéglátás |
Deposited On: | 10 Dec 2020 12:34 |
Last Modified: | 10 Dec 2020 12:34 |
Repository Staff Only: item control page