Hova tovább Vác? – A város turisztikai márkázásának lehetőségei

Lédermayer, Regina (2019) Hova tovább Vác? – A város turisztikai márkázásának lehetőségei. TDK dolgozat, BCE, Turizmus szekció.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

A totális turizmus időszakában egyre nehezebb a feltörekvő desztinációknak kitűnni, a meglévőknek pedig megtartani sikerüket. Egy jól átgondolt turisztikai márka hasznos eszköz lehet a célterületek számára ahhoz, hogy vonzó asszociációkat alakítsanak ki a potenciális látogatókban, és megfelelően pozícionálják magukat a piacon. Abban, hogy az egyszerűbb, akár csak egy ikonnal vagy egyedi terméktulajdonsággal (USP-vel, azaz Unique Selling Proposition-nal) rendelkező vagy épp az összetett desztinációmárka alkalmazása a célravezetőbb a kérdéskört kutató szakemberek között sincs teljes egyetértés, illetve azt is hangsúlyozzák, hogy a választás általában egyedi megközelítést igényel. Vác sikeres turisztikai pozícionálását, illetve újrapozícionálását elősegítve dolgozatom célja megvizsgálni a város jelenlegi turisztikai szerepkörét, valamint javaslatokat dolgozni ki a lehetséges szerepkörére vonatkozóan, különös tekintettel az új pozíciót közvetítő márkaépítésre, ezen belül pedig a márkaösszetettséget vizsgálva az USP vagy szimbólum meghatározására. Ennek érdekében, elsődleges kutatásom során mélyinterjúkat készítettem Vác turizmusában dolgozó személyekkel. A vizsgálat mintaterületének választott Vác ideális kutatási helyszín, mivel jelenleg a város nem rendelkezik egyértelműen azonosítható turisztikai márkával és piaci pozícióval. A kutatás aktualitását az is adja, hogy 2017-ben a Dunakanyart kiemelt turisztikai fejlesztési térségként területileg újra definiálták, ezért minden tényleges vagy potenciális látogatóforgalommal jellemezhető városnak, így Vácnak is meg kell találnia turisztikai szerepkörét. A megkérdezett érintettek az összetett márka mellett tették le szavazatukat, amely által szeretnék elérni, hogy a turisták hosszabb ideig, legalább 3 éjszakára maradjanak a városban. Ha azonban az egyszerű márka valósulna meg, úgy szimbólumnak a legtöbben a Kőkaput választanák, míg a szerepkörök közül a vízparti, a kulturális és a vallási turizmus voltak a legnépszerűbbek.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:2. díj
Témakör:Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás
Marketing
Azonosító kód:13334
Képzés/szak:Turizmus-vendéglátás
Elhelyezés dátuma:10 Dec 2020 12:34
Utolsó változtatás:10 Dec 2020 12:34

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap