A közösségi oldalak hatása az egészségtudatos táplálkozásra a Z generáció körében = The effect of social media on health conscious eating of generation Z

Fábián, Nikolett (2019) A közösségi oldalak hatása az egészségtudatos táplálkozásra a Z generáció körében = The effect of social media on health conscious eating of generation Z. TDK dolgozat, BCE, Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás szekció.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

Napjaink fogyasztói társadalmában az egyéneknek rengeteg lehetőség áll rendelkezésére étrendjük megválasztására, így azoknak, akik egészségtudatosan szeretnének táplálkozni, számtalan alternatíva között kell mérlegelniük. Mindemellett az internet megjelenésével olyan új tényezők mutatkoztak meg, melyek szintén befolyásolhatják ezen választási folyamatot, hiszen a Z generáció életében a széleskörű információszolgáltató funkcióval ellátott közösségi oldalak már egy új szocializációs színtérként vannak jelen. Ennek okán jelen kutatás célja abból áll, hogy megvizsgálja a közösségi oldalak táplálkozási szokásokra gyakorolt hatásait a Z generáció körében. A téma feltérképezésének érdekében elsőként egy szakirodalmi áttekintést végeztem, melynek keretein belül az étkezést befolyásoló tényezőket, valamint a közösségi oldalak eszköztárát vettem számba a táplálkozási szokások vonatkozásában. Ezek után a tárgykör mélyebb megismerésének érdekében egy kvalitatív kutatási módszertan alkalmazása mellett kerültek beazonosításra a kérdéskör jellegzetességei. A kutatás rávilágított arra, hogy az egészségtudatosan táplálkozó alanyoknál miért és miben fontos a közösségi média befolyása a tudatos életmód megvalósítása során. Ezenfelül a dolgozat választ ad arra is, hogy a közösségi oldalak milyen módon hoznak létre tudatos étkezési szokásokat, milyen veszélyekkel rendelkeznek és milyen olyan jellegzetességekkel bírnak, melyek segítséget nyújthatnak azok számára, akik a közösségi oldalakhoz fordulnak segítségért tudatos életmódjuk kialakításakor.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:3. díj
Témakör:Marketing
Azonosító kód:13301
Képzés/szak:Turizmus-vendéglátás
Elhelyezés dátuma:04 Dec 2020 10:27
Utolsó változtatás:05 Feb 2021 07:41

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap