Baksai, Csilla (2019) A fenntarthatóság hatása a kozmetikai ipari vállalatok marketingstratégiájára. TDK dolgozat, BCE, Marketing-, média-, designkommunikáció szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
656kB |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat az üzleti világ környezeti fenntarthatóságával, pontosabban a zöld marketinggel foglalkozik. Az Eurobarométer idősoros adatainak vizsgálatából kiderül, hogy változások figyelhetők meg az európai társadalom vélekedésében a környezetvédelemmel és ennek megoldásával kapcsolatban. A probléma megoldásában pedig a vállalatoknak is szerepük van, illetve a fogyasztói igények megváltozásával nekik is változtatniuk kell. Ennek elemzéséhez a zöld marketingstratégiák összehasonlítása jó keretet ad. A dolgozat célja, hogy rávilágítson a különböző vállalati megoldások különbségeire a környezeti fenntarthatóság témakörében, melyet konkrét vállalati példák elemzésével tesz meg. Módszertanát tekintve másodlagos források alapján végzett összehasonlítás, melynek legfőbb alapja a vállalatok környezeti és társadalmi riportjai. Az összehasonlításhoz keretrendszerként egyrészt a 4P modell szolgál, másrészt pedig Polonsky (1994) motivációs elmélete, Duber-Smith és Rubin (2014) zöld marketingstratégiai skálája és Vital (2014) karbonlábnyom elmélete szolgálnak. A dolgozat a kozmetikai ipart választja elemzéséhez, mivel a fogyasztók tudatossága és az FMCG iparágak alapvető fenntarthatatlansága miatt az iparági vállalatokat erősen jellemzi a fenntarthatóságra való törekvés. Az elemzésben két alapjaiban eltérő vállalati példát vet össze, melyek a Natura Brasil és a Chanel.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 2. díj |
Témakör: | Környezet-gazdaságtan, környezetvédelem Marketing |
Azonosító kód: | 13270 |
Képzés/szak: | Vezetés és Szervezés |
Elhelyezés dátuma: | 03 Dec 2020 12:12 |
Utolsó változtatás: | 05 Feb 2021 07:54 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap