Orehóczki, Zsuzsanna and Szücs, Viktória (2020) Vidék vagy város? Magyar és lengyel oktatási különbségek elemzése a PISA adatok tükrében = Village or city? Analysis of Hungarian and Polish educational differences based on the data of the PISA survey. Outstanding Student Paper, BCE, Szociológia II. szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
A dolgozat a magyar és lengyel közoktatási rendszerrel foglalkozik, kutatási kérdése pedig, hogy a különböző településtípusok mérete mennyire határozza meg a diákok iskolai teljesítményét, valamint, hogy a két ország milyen közös és különböző tulajdonjegyekkel bír ennek kapcsán. A dolgozat során a szerzők a kutatási kérdésre statisztikai és ökonometriai eszközökkel keresik a választ, a 2018-ban végzett OECD PISA felmérés eredményei alapján. A dolgozat elméletében bemutatásra kerül a PISA felmérés keretrendszere, a magyar és a lengyel közoktatás szerkezete, valamint a két ország településszerkezete is. A dolgozat eredményei szerint, mindkét ország esetében a nagyobb településeken iskolába járó diákok teszteredményei jobbak, mint a kisebb települések esetében, azonban különböző szociodemográfiai és iskolára jellemző változók bevonása után ezek a különbségek Magyarországon elvesztik szignifikanciájukat, Lengyelországban pedig csökkentik hatásukat. A dolgozat végén a szerzők bemutatják a kutatás korlátait, valamint javaslatot tesznek az iskolai infrastruktúra javítására a szociális háttér hatásának csökkentése érdekében.
Item Type: | Outstanding Student Paper |
---|---|
Notes: | 3. díj |
Subjects: | Education Sociology |
ID Code: | 13226 |
Specialisation: | Marketing, Regionális és környezeti gazdaságtan |
Deposited On: | 27 Nov 2020 10:46 |
Last Modified: | 27 Nov 2020 10:46 |
Repository Staff Only: item control page