Pásztor, Szabolcs (2018) Taxipiaci verseny: a hagyományos és az új vállalatok stratégiai interakciója. Outstanding Student Paper, BCE, Mikroökonómia, versenypolitika és szabályozás szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
828kB |
Abstract
Kutatásom célja, hogy a mikroökonómiai eszköztár segítségével elemezze a taxipiac keresleti és kínálati oldalát összekötő fuvarközvetítő platformok stratégiai interakcióját különböző piacformák mellett. Az elméleti modellek alapján árszabályozás hiányában Bertrand–féle árverseny alakul ki a piacon. Amennyiben a hatóság magas szinten rögzíti a szolgáltatás árát, az ekvivalens a szabályozatlan taxipiacon működő kartellel, így a piac konszolidálódik. Egy új belépő esetén azonban árszabályozás mellett szűkül a hagyományos szereplők eredeti stratégiahalmaza, amely alternatív piacszerzési eszközök alkalmazására ösztönzi a szereplőket. Az elméleti modellek a jelentős egyszerűsítések ellenére is az empirikusan megfigyelhető viselkedést sugallják.
Item Type: | Outstanding Student Paper |
---|---|
Notes: | 3. díj |
Uncontrolled Keywords: | ár, szabályozás, taxi, Uber, verseny |
Subjects: | Commerce and tourism Economics Transport and communications |
ID Code: | 11246 |
Specialisation: | Közgazdasági elemző |
Deposited On: | 26 Jun 2018 07:39 |
Last Modified: | 26 Jun 2018 07:39 |
Repository Staff Only: item control page