Taxipiaci verseny: a hagyományos és az új vállalatok stratégiai interakciója

Pásztor, Szabolcs (2018) Taxipiaci verseny: a hagyományos és az új vállalatok stratégiai interakciója. Outstanding Student Paper, BCE, Mikroökonómia, versenypolitika és szabályozás szekció.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
828kB

Abstract

Kutatásom célja, hogy a mikroökonómiai eszköztár segítségével elemezze a taxipiac keresleti és kínálati oldalát összekötő fuvarközvetítő platformok stratégiai interakcióját különböző piacformák mellett. Az elméleti modellek alapján árszabályozás hiányában Bertrand–féle árverseny alakul ki a piacon. Amennyiben a hatóság magas szinten rögzíti a szolgáltatás árát, az ekvivalens a szabályozatlan taxipiacon működő kartellel, így a piac konszolidálódik. Egy új belépő esetén azonban árszabályozás mellett szűkül a hagyományos szereplők eredeti stratégiahalmaza, amely alternatív piacszerzési eszközök alkalmazására ösztönzi a szereplőket. Az elméleti modellek a jelentős egyszerűsítések ellenére is az empirikusan megfigyelhető viselkedést sugallják.

Item Type:Outstanding Student Paper
Notes:3. díj
Uncontrolled Keywords:ár, szabályozás, taxi, Uber, verseny
Subjects:Commerce and tourism
Economics
Transport and communications
ID Code:11246
Specialisation:Közgazdasági elemző
Deposited On:26 Jun 2018 07:39
Last Modified:26 Jun 2018 07:39

Repository Staff Only: item control page