Taxipiaci verseny: a hagyományos és az új vállalatok stratégiai interakciója

Pásztor, Szabolcs (2018) Taxipiaci verseny: a hagyományos és az új vállalatok stratégiai interakciója. TDK dolgozat, BCE, Mikroökonómia, versenypolitika és szabályozás szekció.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
828kB

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom célja, hogy a mikroökonómiai eszköztár segítségével elemezze a taxipiac keresleti és kínálati oldalát összekötő fuvarközvetítő platformok stratégiai interakcióját különböző piacformák mellett. Az elméleti modellek alapján árszabályozás hiányában Bertrand–féle árverseny alakul ki a piacon. Amennyiben a hatóság magas szinten rögzíti a szolgáltatás árát, az ekvivalens a szabályozatlan taxipiacon működő kartellel, így a piac konszolidálódik. Egy új belépő esetén azonban árszabályozás mellett szűkül a hagyományos szereplők eredeti stratégiahalmaza, amely alternatív piacszerzési eszközök alkalmazására ösztönzi a szereplőket. Az elméleti modellek a jelentős egyszerűsítések ellenére is az empirikusan megfigyelhető viselkedést sugallják.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:3. díj
Kulcsszavak:ár, szabályozás, taxi, Uber, verseny
Témakör:Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás
Közgazdasági elméletek
Közlekedés, távközlés
Azonosító kód:11246
Képzés/szak:Közgazdasági elemző
Elhelyezés dátuma:26 Jún 2018 07:39
Utolsó változtatás:26 Jún 2018 07:39

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap