Pásztor, Szabolcs (2018) Taxipiaci verseny: a hagyományos és az új vállalatok stratégiai interakciója. TDK dolgozat, BCE, Mikroökonómia, versenypolitika és szabályozás szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
828kB |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásom célja, hogy a mikroökonómiai eszköztár segítségével elemezze a taxipiac keresleti és kínálati oldalát összekötő fuvarközvetítő platformok stratégiai interakcióját különböző piacformák mellett. Az elméleti modellek alapján árszabályozás hiányában Bertrand–féle árverseny alakul ki a piacon. Amennyiben a hatóság magas szinten rögzíti a szolgáltatás árát, az ekvivalens a szabályozatlan taxipiacon működő kartellel, így a piac konszolidálódik. Egy új belépő esetén azonban árszabályozás mellett szűkül a hagyományos szereplők eredeti stratégiahalmaza, amely alternatív piacszerzési eszközök alkalmazására ösztönzi a szereplőket. Az elméleti modellek a jelentős egyszerűsítések ellenére is az empirikusan megfigyelhető viselkedést sugallják.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 3. díj |
Kulcsszavak: | ár, szabályozás, taxi, Uber, verseny |
Témakör: | Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás Közgazdasági elméletek Közlekedés, távközlés |
Azonosító kód: | 11246 |
Képzés/szak: | Közgazdasági elemző |
Elhelyezés dátuma: | 26 Jún 2018 07:39 |
Utolsó változtatás: | 26 Jún 2018 07:39 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap