Harsányi, Tibor (2018) Hallgatói mobilitás és az Erasmus program kapcsolata 2008-2014 között, különös tekintettel a push és pull faktorokra. TDK dolgozat, BCE, Magatartástudományi és Kommunikációelméleti szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat arra a kérdésre keresi a választ, hogy milyen okok játszanak szerepet a hallgatói mobilitás, különös tekintettel az Erasmus program során, amikor a hallgatók és oktatók célországot választanak. A hallgatói mobilitás ösztönzésére számos olyan intézkedéseket hoztak létre, mint a Bolognai folyamat, amely azt a célt szolgálja, hogy az országok felsőoktatási rendszerei, átjárhatók legyenek ezzel serkentve a mobilitást. Az Európai Unió által megalapított Erasmus program pedig a nemzetközi mobilitások lehetőségeit alakította ki. A dolgozat hipotézise szerint 2008 és 2014 között a hallgató és oktatói mobilitás az alacsony jövedelmű országba irányuló egyre inkább csökkent. Az Európai Unió adatbankja által készített kimutatások, valamint az elkészített interjúk azt mutatják, hogy nőtt, hiszen olyan pull faktorokat voltak képesek kidolgozni ezen országok, amelyek ösztönzőleg hatottak a mobilitásra. Implementálásra került a Kreditrendszer, valamint minőségbiztosítást ösztönző ügynökségek is alakultak, melyek feladata a felsőoktatási rendszerek fejlesztése, ugyanakkor a partnerintézmények száma ebben az időperiódusban szintén befolyásolhatta a célországok irányait.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 2. díj |
Témakör: | Oktatás Nemzetközi kapcsolatok |
Azonosító kód: | 11196 |
Képzés/szak: | Nemzetközi tanulányok |
Elhelyezés dátuma: | 20 Jún 2018 07:37 |
Utolsó változtatás: | 20 Jún 2018 07:37 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap