Claro, Dániel (2018) A Ryanair és a Wizz Air fogyasztói megítélése a Fair Pricing modell tükrében. TDK dolgozat, BCE, Marketingstratégia szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
887kB |
Absztrakt (kivonat)
A feltáró jellegű dolgozat a diszkont légitársaságok térnyerését és a méltányos árazást kapcsolja össze. A dolgozat olyan kérdésekre keresi a választ, mint: Milyen tényezők hatnak a méltányos árazás észlelésére? Mitől függ a méltányosság megítélése? Milyen tényezők vezethetnek a méltánytalan árazás észlelésére? Milyen a fogyasztók márkaattitűdje a Ryanair és a Wizz Air diszkont légitársaságok felé? Milyen a fogyasztók referenciaára és ez milyen kapcsolatban áll a méltányos árazással? Hogyan vélekednek a válaszadók a dinamikus árazásról? És végezetül, hogyan ítélik meg a megkérdezettek a Ryanair és a Wizz Air méltányos árazását, melyiket tartják igazságosabbnak és milyen okokra vezethető ez vissza. A dolgozat módszertana egy 127 fős kérdőíven és egy 54 napos árgyűjtésen alapszik. A dolgozat eredményei közé tartozik, hogy a vizsgált légitársaságok árazási gyakorlatát a kitöltők 20-25%-a érzi méltánytalannak és a minta alapján a Wizz Air-t pozitívabban ítélik meg, ami a márkaértéknek és a szolgáltatási színvonalnak tudható be. A nők és a 26 év feletti korosztály negatívabb érzéseket társít a méltányossághoz, mint a férfiak és a 25 év alattiak. Ezen felül, a dinamikus árazás és a méltányos árazás között, valamint a referenciaár és a méltányos árazás között gyenge negatív kapcsolat észlelhető. A dolgozat további kutatási iránya a kérdőív nagyobb mintán való tesztelése lehetne véletlen mintavételi módszerrel.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 1. díj |
Témakör: | Marketing Közlekedés, távközlés |
Azonosító kód: | 11175 |
Képzés/szak: | Vezetés és szervezés |
Elhelyezés dátuma: | 18 Jún 2018 09:26 |
Utolsó változtatás: | 18 Jún 2018 09:26 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap