Bondor, Blanka (2018) A duopólium létjogosultsága: fenntartható-e a Facebook és a Google domináns pozíciója? Outstanding Student Paper, BCE, Vállalatgazdaságtan II. - Stratégia szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
Dolgozatom a Facebook és a Google duopolisztikus helyzetét tárgyalja és vizsgálja ennek megtartásának esélyeit. Mindezt egészen a megjelenésüktől, a monopolisztikus szerepük megszerzésén keresztül, a duopólium kialakulásának kérdéséig mutatom be. Ezutóbbi kérdést az agresszív terjeszkedés és stratégia, a domináns szereppel való visszaélés, és az esetleges pozícióbéli gyengülés oldalairól is elemzem. A külső tényezők mellett a belső működésből kiinduló problémák vizsgálata is fontos része a kutatási kérdés megválaszolásának. Az általam feltárt tényeket és levont következtetéseket összevetem a kétféle módszertan alkalmazása során megszerzett információkkal, nézőpontokkal. Egy háromszáz Facebook felhasználó által kitöltött kérdőív eredményeinek a dolgozat addigi levont konzekvenciáival való összehasonlítása további értékes tudnivalókat ad az elemzéshez. Alátámasztják, vagy épp megcáfolják az addig megállapított tényeket, gondolatokat. A másik módszert egy interjú fogja képezni, amelyet Tófalvy Tamással, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Kommunikáció és Médiatudomány mesterszak Digitális média specializációjának vezetőjével a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületének (MTE) munkatársával készítettem. A beszélgetés során újonnan megismert információk, nézőpontok dolgozatomra való reflektálásával a tanulmány fő kérdésének megfelelőbb megválaszolása a cél. A végső konklúzió erőteljesebb alátámasztása érdekében francia és német példákon keresztül fókuszáltabb vizsgálat alá vetem a két vállalat helyzetét. A külső tényezőnek tekinthető Európai Uniós és francia-német szabályozások összevetésének eredményei és az addigi kutatási módszerekből levont konklúzió összehasonlítása után következik a fő kérdés megválaszolása. Tehát, hogy vajon a Facebook és a Google duopolisztikus szerepének van-e létjogosultsága és hogy ez a fajta szerep fenntartható-e hosszútávon. A feltárt tényeket összevetve a kétféle kutatási módszer – kérdőív, interjú – által megszerzett információkkal a vizsgált kérdés megcáfolható. Pontosabban, a duopóliumnak van létjogosultsága, azonban hosszú távon nem tartható fent működése. Az eredményt az aggregátor probléma és az európai szabályozás egyelőre fejletlenséget mutató ténye adja meg.
Item Type: | Outstanding Student Paper |
---|---|
Notes: | 2. díj |
Subjects: | Media and communication Computer science |
ID Code: | 11171 |
Specialisation: | Nemzetközi gazdálkodás |
Deposited On: | 15 Jun 2018 07:35 |
Last Modified: | 15 Jun 2018 07:35 |
Repository Staff Only: item control page