Müller, Tímea Alexandra (2017) Vezetőkkel szemben támasztott elvárások és a valóság. TDK dolgozat, BCE, Stratégiai menedzsment szekció.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Absztrakt (kivonat)
Arra a kérdésre kerestem a választ, hogy milyen vezetési stílus az, amit a jelenlegi pályakezdő munkavállalók keresnek, illetve milyen személyiségjegyekkel rendelkező vezető az, aki képes arra, hogy Z generációs beosztottjait motiválja és hosszútávon elkötelezze. Ezen kívül arra is kíváncsi voltam, milyen vezetési stílusok vannak jelen Magyarországon és a munkavállalók tapasztalatai vezető- ikkel milyen mértékben térnek el az elképzeléseiktől. Ezek vizsgálatához kvantitatív és kvalitatív eszközöket alkalmazva, integrált módszertant használtam. Témám azért releváns, hiszen a jelenlegi helyzet a munkaerőpiacon kiszámíthatatlan, az eddigi kutatások azt bizonyítják, hogy a Z generáció könnyen és gyorsan vált akkor, ha munkahelye nem felel meg az elvárásainak, igényeinek. Ezért fontosnak tartottam megtalálni azokat a vezetési stílusjegyeket, amik az értékes, fiatal munkavállalókat megtartják. Az elemzések során arra jutottam, hogy a vezetők által jelenleg használt vezetési stílusok nagyban eltérnek a generáció által elvárt stílusoktól. Jelenleg a leggyakrabban használt vezetési stílus az Iránymutató stílus, illetve még mindig nagyon magas arányban alkalmazzák a vezetők a Kényszerítő stílust. Ezzel ellentétben az elvárások szintjén bár az Iránymutató stílus megjelenik, legmagasabb értékkel a Coach típusú stílus szerepel, a Kényszerítő stílus pedig utolsó helyen áll, mindössze a kitöltők 3%-a reagál rá pozitívan. Kutatásom során azt is vizsgáltam, hogy szabad asszociációs megfogalmazás során milyen vezetői jellemzők fordultak elő a leggyakrabban. Ez alapján a három leginkább elvárt a vezető részéről a (1) motiválás, (2) az egyéni fejlődés támogatása és (3) az emberséges, partnerként kezelő hozzáállás. Ezek alapvetően szintén a Coach típusú vezetőt jellemzik. Emellett azt is feltártam, hogy bár nem léteznek mindenkire alkalmazható vezetési módszerek, nincs eltérés a különböző vizsgált csoportok (férfiak és nők, közgazdász és mérnök-informatikus végzettségűek) vezetői elvárásai között, így a magasan elvárt stílusok elsajátításával a vizsgált sokaság egészét elkötelezettebbé és motiváltabbá lehet tenni. A kutatás során kibontakozott az is, hogy az egyes stílusokhoz rendelhetőek érzelmi intelligencia összetevők, így azok ismeretében a vezetési módszerek mélyebben feltárhatóak.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 1. díj |
Témakör: | Vállalati szervezet Emberi erőforrás menedzsment |
Azonosító kód: | 10467 |
Képzés/szak: | Vezetés és szervezés |
Elhelyezés dátuma: | 25 Jan 2018 14:16 |
Utolsó változtatás: | 25 Jan 2018 14:16 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap