Kovács, Tamás and Nagy, Richard (2017) "Versengő" iparágak: a tradicionális és e-sportok összehasonlító elemzése. Outstanding Student Paper, BCE, Informatika szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/Kovacs_Tamas_Nagy_Richard_TDK.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
982kB |
Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/Kovacs_Tamas_Nagy_Richard_TDK.pdf
Abstract
Az elmúlt évtizedekben a videójátékok növekvő népszerűsége mellett megjelent a szórakoztatóipar egy új ága, az elektronikus sport (eSport). Dolgozatunkban az eSport versenyeket és ligákat vizsgáljuk annak mentén, hogy milyen jellemzőkkel a nyeremények elosztását és a bajnokság kompetitivitását tekintve. A tradicionális sportokban általánosan használt módszertant vettük alapul, amely adott bajnokságok nyereményalapjainak eloszlását, valamint a bajnokságok kialakítása során létrejött kompetitív egyensúlyt vizsgálja. Kutatási eredményeik alapján arra a következtetésre jutunk, hogy intézményeit és szervezettségét tekintve az eSport megfeleltethető a tradicionális sportágakkal. A nyereményalapok elosztása szignifikánsan eltér a vizsgált hagyományos sportágaktól, azonban a bajnokságokon tapasztalható kompetitív egyensúly azonosnak tekinthető a tradicionális sportokéval.
Item Type: | Outstanding Student Paper |
---|---|
Notes: | 3. díj |
Subjects: | Computer science Culture, sport |
ID Code: | 10459 |
Specialisation: | Vállalkozásfejlesztés |
Deposited On: | 25 Jan 2018 11:04 |
Last Modified: | 25 Jan 2018 11:04 |
Repository Staff Only: item control page