Kovács, Tamás and Nagy, Richard (2017) "Versengő" iparágak: a tradicionális és e-sportok összehasonlító elemzése. TDK dolgozat, BCE, Informatika szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/Kovacs_Tamas_Nagy_Richard_TDK.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
982kB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/Kovacs_Tamas_Nagy_Richard_TDK.pdf
Absztrakt (kivonat)
Az elmúlt évtizedekben a videójátékok növekvő népszerűsége mellett megjelent a szórakoztatóipar egy új ága, az elektronikus sport (eSport). Dolgozatunkban az eSport versenyeket és ligákat vizsgáljuk annak mentén, hogy milyen jellemzőkkel a nyeremények elosztását és a bajnokság kompetitivitását tekintve. A tradicionális sportokban általánosan használt módszertant vettük alapul, amely adott bajnokságok nyereményalapjainak eloszlását, valamint a bajnokságok kialakítása során létrejött kompetitív egyensúlyt vizsgálja. Kutatási eredményeik alapján arra a következtetésre jutunk, hogy intézményeit és szervezettségét tekintve az eSport megfeleltethető a tradicionális sportágakkal. A nyereményalapok elosztása szignifikánsan eltér a vizsgált hagyományos sportágaktól, azonban a bajnokságokon tapasztalható kompetitív egyensúly azonosnak tekinthető a tradicionális sportokéval.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 3. díj |
Témakör: | Számítástechnika Kultúra, közművelődés, sport |
Azonosító kód: | 10459 |
Képzés/szak: | Vállalkozásfejlesztés |
Elhelyezés dátuma: | 25 Jan 2018 11:04 |
Utolsó változtatás: | 25 Jan 2018 11:04 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap