Azt hiszed, te döntesz az utazásodról?: az online magyar szállásfoglalás jelene és az intuíciók háromszintű értelmezése szemkamerás feltérképezéssel

Csepregi, Dániel and Kovács, Dóra (2016) Azt hiszed, te döntesz az utazásodról?: az online magyar szállásfoglalás jelene és az intuíciók háromszintű értelmezése szemkamerás feltérképezéssel. Outstanding Student Paper, BCE, Informatika szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20160323125745.pdf

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
2MB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20160323125745.pdf

Abstract

Dolgozatunk egy jelenleg aktuális, még kiforratlan témát vizsgál. Célunk a magyar egyetemista fogyasztók szállásfoglalási szokásainak bemutatása a vállalat érdekének szempontjából. Ezt egy kialakított tesztkörnyezet és szemkövető kamera segítségével fogjuk megtenni. Kutatási kérdésünkkel arra kerestük a választ, hogy milyen faktorok befolyásolják az átlagos egyetemistát online foglalás esetén. Hipotézisünk, hogy a csoport nincs tisztában fogyasztói szokásainak sorrendjével, azonban számos előfeltevésünk bizonyításra/cáfolásra kerül a dolgozat során. Az elméleti felvezetőben megvizsgáljuk, milyen hatással van az online foglalás és böngészés megjelenése a turizmus helyzetére, fogyasztói és vállalati szempontból, A Szállás.hu igazgatójával történő félstruktúrált interjú segítségével megvizsgáljuk, hogyan befolyásolják online eszközökkel a vásárlói döntést napjainkban. Ezt követően iparági elemzést alkalmazunk a kurrens Magyar utazásközvetítői piacon. A technikai háttértudás biztosítása után, a gyakorlati részt 3 lépés alkalmazásával végezzük kis mintájú egyetemisták körében. Az első ezek közül a strukturált mélyinterjú, melyben az alany önmaga által vélt foglalási szokásait vizsgáltuk. Második lépés a képernyőfelvétel alkalmazása mellett, kurzorkövetés segítségével zajló online tesztfeladat, mely egy megegyező paramétereket rejtő desztináció és időpont köré épült. Harmadik lépés gyanánt az "eye-tracking" módszerét használva képernyőfotók segítségével döntöttük el, mi a leginkább érdekfeszítő egy egyetemista tekintete számára. Először külön analizáljuk a lépéseket, majd összefüggéseket vonunk belőlük. Célunk egy előtanulmány biztosítása egy nagyobb mintájú és professzionális technikai háttér szempontrendszeréhez.

Item Type:Outstanding Student Paper
Notes:2. díj
Subjects:Commerce and tourism
Computer science
ID Code:10261
Specialisation:Pénzügy és számvitel, nemzetközi gazdálkodás
Deposited On:29 Nov 2017 12:13
Last Modified:29 Nov 2017 12:13

Repository Staff Only: item control page