Biró, Gábor and Horváth, Balázs István (2016) Hogyan lehet hatásosan szabályozni a dohányreklámokat?: a Master Settlement Agreement marketingkorlátozó elemeinek hatása az amerikai dohányfogyasztásra. TDK dolgozat, BCE, Egészségügy-gazdaságtan szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20160322100509.pdf
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
722kB |
Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20160322100509.pdf
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatunkban arra a kérdésre kerestük a választ, hogy az 1998-as egyesült államokbeli Master Settlement Agreement marketingkorlátozó intézkedései visszafogták-e a dohánytermékek fogyasztását. A kérdést ökonometriai módszerekkel, pontosabban OLS-regressziókkal, és difference-in-differences módszerrel közelítettük meg, valamint kísérletet tettünk a szabályozás költségeinek megbecslésére is. Azt találtuk, hogy a marketingkorlátozások nem hatottak sem az átlagos fogyasztók dohánytermékfogyasztására, sem pedig specifikusan egy olyan csoportra, akiket különösen érintett a szabályozás.
Tétel típus: | TDK dolgozat |
---|---|
További információ: | 2. díj |
Kulcsszavak: | dohányfogyasztás, dohányzás, marketingkorlátozás, ökonometria, difference-in-differences |
Témakör: | Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás Marketing |
Azonosító kód: | 10223 |
Képzés/szak: | Alkalmazott közgazdaságtan |
Elhelyezés dátuma: | 21 Nov 2017 10:10 |
Utolsó változtatás: | 21 Nov 2017 10:31 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap