Hogyan lehet hatásosan szabályozni a dohányreklámokat?: a Master Settlement Agreement marketingkorlátozó elemeinek hatása az amerikai dohányfogyasztásra

Biró, Gábor and Horváth, Balázs István (2016) Hogyan lehet hatásosan szabályozni a dohányreklámokat?: a Master Settlement Agreement marketingkorlátozó elemeinek hatása az amerikai dohányfogyasztásra. TDK dolgozat, BCE, Egészségügy-gazdaságtan szekció. Szabadon elérhető változat / Unrestricted version: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20160322100509.pdf

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
722kB

Szabadon elérhető változat: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/tdk/20160322100509.pdf

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatunkban arra a kérdésre kerestük a választ, hogy az 1998-as egyesült államokbeli Master Settlement Agreement marketingkorlátozó intézkedései visszafogták-e a dohánytermékek fogyasztását. A kérdést ökonometriai módszerekkel, pontosabban OLS-regressziókkal, és difference-in-differences módszerrel közelítettük meg, valamint kísérletet tettünk a szabályozás költségeinek megbecslésére is. Azt találtuk, hogy a marketingkorlátozások nem hatottak sem az átlagos fogyasztók dohánytermékfogyasztására, sem pedig specifikusan egy olyan csoportra, akiket különösen érintett a szabályozás.

Tétel típus:TDK dolgozat
További információ:2. díj
Kulcsszavak:dohányfogyasztás, dohányzás, marketingkorlátozás, ökonometria, difference-in-differences
Témakör:Kereskedelem, Turizmus, Vendéglátás
Marketing
Azonosító kód:10223
Képzés/szak:Alkalmazott közgazdaságtan
Elhelyezés dátuma:21 Nov 2017 10:10
Utolsó változtatás:21 Nov 2017 10:31

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap