Bérleti díjak a bevásárlóközpontokban

Bakos, Csaba and Szabó, Balázs (2014) Bérleti díjak a bevásárlóközpontokban. Outstanding Student Paper, BCE, Versenypolitika (Mikroökonómia) szekció.

[img]PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1206Kb

Abstract

A dolgozat a bevásárlóközpontok üzleteinek fogyasztókra gyakorolt vonzerejét és externális forgalomgeneráló hatásainak bérleti díjakban való megjelenését, internalizálódását vizsgálja. Azt látjuk, hogy minél nagyobb a platformra belépett üzlet fogyasztókra gyakorolt vonzereje, annál olcsóbb bérleti díjakkal szembesül, melyért cserébe a kisebb vonzerejű vállalatoknak kell kompenzációt fizetnie. Ez annak köszönhető, hogy a vonzóbb cégek forgalmat generálnak, ezzel növelik mások keresletét, és ezt a pozitív externáliát internalizálja a bérleti díjakba való beárazással a monopóliumként és többoldalú platformként működő bevásárlóközpont. A dolgozatban egy egyszerűsített keretben összehasonlítunk két általunk alkotott modellt, melyek közül az elsőben az externáliák beárazhatóak, de a másodikban nem teljes mértékben. Mindezek mellett egy közép-magyarországi bevásárlóközpont adatainak elemzésével, a dolgozatban empirikus elemzést is végzünk. Azt az eredményt kapjuk, hogy a bérleti díjakat az üzletek mérete, profilja, és elhelyezkedése is közvetlenül befolyásolja, a hálózati hatás pedig ezeken keresztül megjelenik az árazásban.

Item Type:Outstanding Student Paper
Notes:2. helyezett
Subjects:Commerce and tourism
Mathematics. Econometrics
Management, business policy
ID Code:8055
Deposited By:Beáta Vasvár
Deposited On:08 May 2015 13:17
Last Modified:08 May 2015 13:17

Repository Staff Only: item control page