Divat : Művészet vagy üzlet? : A sikeresség kulcsa a hazai divattervezők számára

Csonka, Fruzsina (2012) Divat : Művészet vagy üzlet? : A sikeresség kulcsa a hazai divattervezők számára. MA/MSc thesis, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Média, Marketingkommunikáció és Telekommunikáció Tanszék.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
9MB

Abstract

A szakdolgozat szekunder és primer kutatásra támaszkodva elemezni kívánja a hazai divatipar, a hazai divattervezők helyzetét - sikerességeikre és sikertelenségeikre egyaránt kitérve, és - bemutatva azt is, milyen eltérések tapasztalhatóak a hazai piacon az erős divatiparral bíró külföldi országok piacaihoz képest. A dolgozat elméleti keretében tisztázásra kerülnek a divattal, divatmarketinggel kapcsolatos főbb fogalmak, bemutatásra kerül a divat gazdasági jelentősége, illetve a különböző tudományágak – mint a szemiotika, a fogyasztói magatartás vagy a pszichológia - divattal kapcsolatos elméletei. Ennek kifejtése után a dolgozat bemutatja a divat főbb nemzetközi piacait, a külföldi divatipar működését és a divatvilág csoportjait. Az ezt következő rész - szekunder és primer kutatásból származó információkat felhasználva - a hazai divatipart, a hazai és külföldi divatkommunikációs eszközöket és gyakorlatot, illetve a magyar divatkultúrát támogató eseményeket és szervezeteket vizsgálja. A dolgozat elsősorban a divatipar és a divatmárka-építéshez kapcsolódó marketing gyakorlatok azon területeiről kíván átfogó képet nyújtani, melyek a hazai divattervezők gyengeségeit és lehetőségeit okozhatják. A primer kutatás tizenkét – a téma szempontjából releváns véleménnyel bíró - szakember mélyinterjúkon elhangzott, és egy a témához illő konferencián elhangzott véleményeket összegzi. A kutatás eredményeinek prezentációja a szekunder és primer adatok párhuzamos bemutatásával, vélemények ütköztetésével történik. Célja, hogy azonosítsa, melyek lehetnek a hazai divattervezők sikertelenségének okai, melyek lehetnek a sikerességhez vezető kulcsfontosságú pontok. Célja továbbá az is, hogy javaslatokat tegyen ezen kulcspontok lehetséges kiaknázási módszereire. A dolgozat végül levonja a következtetést: a hazai divatipar fejlesztésére rengeteg módszer áll mind a divattervezők, mind a politikai döntéshozók rendelkezésére. A fejlesztéshez azonban mindenekelőtt arra van szükség, hogy a divattervezők, és a politikai döntéshozók is felismerjék, hogy a divat egy olyan komoly kultúraformáló erő, mely fejlesztheti egy ország imázsát, megítélését, valamint hogy a divat nem csupán művészet, hanem egy rendkívül nagy hatalommal bíró, jövedelmező iparág is.

Item Type:MA/MSc thesis
Subjects:Marketing
Media and communication
ID Code:4849
Specialisation:Marketing szak
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:25 Sep 2012 09:48
Last Modified:02 Jul 2016 20:46

Repository Staff Only: item control page