A Teleshop, mint értékesítési módszer bemutatása, a fogyasztói preferenciák vizsgálatán keresztül Magyarországon

Kalapos, Bence (2012) A Teleshop, mint értékesítési módszer bemutatása, a fogyasztói preferenciák vizsgálatán keresztül Magyarországon. BA/BSc thesis, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Marketing Tanszék.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Kalapos Bence.pdf

Abstract

Dolgozatom központi témája a klasszikus teleshop bemutatása, a televízióban való megjelenése, fogyasztói preferenciák vizsgálata volt. A motiváció és attitűd nem került elemzésre a dolgozatban, mivel ezeknek a fogalmaknak az elemzésére egy külön szakdolgozatot lehetne készíteni. A szakdolgozat két fő részre lett bontva. Az első részben a teleshop bemutatása található. Ismertetésre került a teleshop definíciója, a televízióban való megjelenés (A teleshopok számos adón képviseltetik magukat leginkább a holtidőben, ekkor kerülnek műsorra a sokszor 20-30 perces infomercial kategóriába eső reklámfilmek), a termékbemutató infomercial filmek részletes elemzése. Az első részt egy rövid történeti áttekintéssel, a hazai piaci szereplők bemutatásával (A két legnagyobb hazai szereplő a WS Teleshop International Kft. és a Studio Moderna 2000 Kft, melyeknek éves szinten meghaladja a milliárdos nagyságrendet a forgalmuk) és a jogi vonatkozások vizsgálatával zártam le. A jogi vonatkozások közt fontos az indoklás nélküli elállás joga, melynek hangsúlyozása kétélű fegyver lehet. Szakdolgozatom második felében a kutatással kapcsolatos elemek kerülnek bemutatásra. A kutatás elemzése előtt magát a kutatási koncepciót írtam le. Az alapsokaságnak az önálló jövedelemmel rendelkezőket jelöltem ki, a mintavétel pedig önkényes mintavételi módszerrel történt. Az adatok gyűjtése kvantitatív kérdőívek segítségével történt. A kutatásból fény derült arra, hogy a termékbemutató megítélése és a vásárlási hajlandóság közt statisztikai értelemben kimutatott kapcsolat van, továbbá kapcsolat található a nemek és a vásárlás közt. A vásárlók többek közt a termékbemutatót jelölték be, mint a vásárlást leginkább befolyásoló tényezőt. Fontos eredmény, hogy valamennyi vásárló még mindig hagyományos módon rendelte meg a terméket, azaz telefonon, annak ellenére, hogy a teleshop vállalatok már meglévő többcsatornás értékesítéssel rendelkeznek. A kutatás jól szemlélteti a fogyasztói preferenciákat, melyek a következőképpen alakulnak: Leginkább a termékbemutató hitelességének függvényében a fogyasztók hajlamosak a hasonló termékek áránál magasabb összeget is kifizetni abban a reményben, hogy az általuk vásárolt termék valóban csúcskategóriás és nem hétköznapi. Az akciók is fontos szerepet játszanak, mivel minden termék vásárlásakor a vevő ajándékot is kap ezzel növelve a vásárlás értékét. Végezetül essen szó a kutatási korlátokról is. Az én mintám elemszámából és alapsokaságából kiindulva nem kellően reprezentatív általános következtetések levonásához. Az alapsokaság kiterjesztése és a minta nagyságának növelése jó megoldás lehet. Továbbá egyéb kvalitatív módszerek bevonása szükséges a fogyasztók belsőbb gondolatainak megértéséhez. Így kaphatunk teljes és általánosítható képet a fogyasztók és a teleshop viszonyáról.

Item Type:BA/BSc thesis
Subjects:Marketing
Media and communication
ID Code:4721
Specialisation:Kereskedelem és marketing szak
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:14 Sep 2012 08:53
Last Modified:02 Jul 2016 20:45

Repository Staff Only: item control page