Utastájékoztatás a városi tömegközlekedésben – a QR kód mint az utastájékoztatás innovatív csatornája

Zsótér, Márton (2011) Utastájékoztatás a városi tömegközlekedésben – a QR kód mint az utastájékoztatás innovatív csatornája. BA/BSc thesis, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Média, Marketingkommunikáció és Telekommunikáció Tanszék.

[img]PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1081Kb

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Zsoter_Marton.pdf

Abstract

Mint budapesti lakos, saját bőrömön tapasztalom, hogy a városi pezsgő élethez egyre inkább elengedhetetlenné válik a közösségi közlekedés. Az egyéni közlekedés a zsúfolt városokban már csak kompromisszumok árán fenntartható, egyre több ember kénytelen a tömegközlekedést választani helyváltoztatási szükségleteinek kielégítéséhez. A városi tömegközlekedéshez viszont elengedhetetlen az utasok tájékoztatása. Kulcsfontosságúvá vált a megfelelő információk, a megfelelő időben és megfelelő helyen történő átadása az utasok számára. Szakdolgozatom címe: „Utastájékoztatás a városi tömegközlekedésben – a QR kód mint az utastájékoztatás innovatív csatornája”. Ahogy az a címből is sejthető, két területet is vizsgálok a dolgozatomban. Egyrészről bemutatom a kétdimenziós vonalkódok egyik legismertebb tagját, a QR kódot, vagy, ahogy talán itthon jobban ismerik: mobilkódot. Másik oldalról pedig a közösségi közlekedés kapcsán felmerülő információigényről, és ennek az igénynek a kielégítéséről szóló elméleti hátteret tárgyalom. Az elméleti felvezetést próbáltam úgy összeállítani – kerülve a túlzott műszaki tartalmat – hogy az a lehető legjobban illeszkedjen a két témakör metszéspontjához, ami a QR kódok alkalmazási lehetőségeinek vizsgálata a városi tömegközlekedés utastájékoztatási rendszerében. Az elmélettel alapoztam meg a gyakorlati kutatásomat. Kutatásom során azt vizsgáltam, hogy milyen lehetőségei illetve akadályai lehetnek egy QR kóddal támogatott utastájékoztatási rendszernek egy konkrét esettanulmányt is bemutatva, ahol ezt a megoldás már bevezetésre került. Vizsgálódtam általánosságban és a Budapesti Közlekedési Vállalat szemszögéből is. Nem hagyhattam ki a fogyasztók (utasok) igényeinek a vizsgálatát sem, hiszen őket kell kiszolgálnia az utastájékoztatási szolgáltatásnak. Primer és szekunder kutatásokat egyaránt végeztem a témában, hogy a lehető legstabilabb talajon álljak személyes véleményem kifejtésekor. Szakdolgozatom végén természetesen összegzem észrevételeimet, kutatások során gyűjtött tapasztalataim, és javaslok néhány kérdéskört is, ami iránymutatás lehet a téma iránt érdeklődőknek abban, hogy milyen lehetőségek vannak a téma továbbgondolására.

Item Type:BA/BSc thesis
Subjects:Transport and communications
Information economy
ID Code:4397
Specialisation:Gazdálkodási és menedzsment szak
Deposited By:Beáta Vasvár
Deposited On:03 May 2012 16:11
Last Modified:03 May 2012 16:11

Repository Staff Only: item control page