Egy új szolgáltatás folyamatfejlesztésének bemutatása : Középiskolai nyaraltatás megjelenése Magyarországon

Bagdi, Attila (2011) Egy új szolgáltatás folyamatfejlesztésének bemutatása : Középiskolai nyaraltatás megjelenése Magyarországon. BA/BSc thesis, BCE Gazdálkodástudományi Kar, Marketing és Média Intézet.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
841kB

Free and unrestricted access: http://publikaciok.lib.uni-corvinus.hu/publikus/szd/Bagdi_Attila.pdf

Abstract

Szakdolgozatomban vizsgálódásom során betekintést nyerhetünk a turizmus világgazdasági és magyarországi gazdasági jelentőségére, s feldolgozom a szektor egy speciális szeletén működő vállalat termékének szolgáltatási folyamatát. Megismerhetjük a MEEX és Mondial Travel közös tanulása során kidolgozott Matúra Túra középiskolás nyaralás fő termékelőnyeit, majd a speciális célpiac áttekintése után a célközönség elérésének egy lehetséges megközelítését tanulmányozzuk. A véleményvezérekkel való kommunikálás meghatározza a vállalati szolgáltatásfolyamat sikerességét, ezért követendő javaslatokat nyújtok a szószólókkal segített folyamat támogatására. A vállalati értékteremtő folyamat rengeteg különböző lépésből tevődik össze, ezeknek a lépéseknek vizsgálatával a közgazdaságtan szinte összes ágazata foglalkozik a vezetéstudománytól kezdve a gazdaságmatematikán át a logisztikáig. Annak érdekében, hogy hatékonyabbá tehessük a szolgáltatási folyamatot, meg kell vizsgálnunk azt a fogyasztók és az alkalmazottjaink szemszögéből is. Szakdolgozatom fő részében demonstrálom, ahogy grafikai ábrázolása nem csak szemlélteti a vállalat értékteremtő műveleteit, hanem kritikus információval szolgál a teljes szolgáltatási folyamatról. Az általam választott folyamatábrázolási technika, a blueprint külön vizsgálja a fogyasztó-, az első vonalas alkalmazottak-, az irodai személyzet- és a háttérszolgáltatók cselekedeteit, valamint a köztük meghúzódó láthatósági és interakciós vonalakat. Jelöli továbbá a szolgáltatás során történő hibalehetőségeket, a megfogható elemeket és a szolgáltatássztenderdeket. Ezzel az eljárással bepillantást nyerünk a szolgáltatás összes érintettjének a folyamatban betöltött szerepéről, mely nagyban segíti vezetői és operatív döntések előkészítését és meghozatalát. Az ábrázolásból láthatóvá válik, mennyire összetett folyamatról is van szó, mégis a blueprintben könnyen követhető minden lépés a szolgáltatás során. Az ábrázolás ereje éppen ebben rejlik: amint egy-egy fázishoz érkezünk, rögtön tudjuk ellenőrizni, hogy mi a következő lépés, és hogy milyen lépéseknek kellett eddig befejeződnie, mi az, ami problémát jelenthet, és milyen lehetőségekkel számolhatunk. Dolgozatommal egy olyan téma feldolgozását viszem véghez, ami a látványosabb, és nem utolsósorban az eredményesebb folyamatfejlesztést teszi lehetővé, s eredményeit a MEEX Travel és jómagam is tudom hasznosítani a gyakorlatban a Matúra Túra szolgáltatás jobbá tételére.

Item Type:BA/BSc thesis
Subjects:Commerce and tourism
Marketing
ID Code:4362
Specialisation:Kereskedelem és marketing szak
Deposited By: Beáta Vasvár
Deposited On:02 May 2012 13:34
Last Modified:02 Jul 2016 20:41

Repository Staff Only: item control page