Tóth, Tímea and Vígvári, Dorottya (2011) Felsőoktatásban tanulók hatása a családi döntéshozatalra a mobilkommunikáció esetében. Outstanding Student Paper, BCE, Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás szekció.
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB |
Abstract
Dolgozatunkban a családi döntéshozatali folyamatokat mutatjuk be a mobilkommunikáció példáján keresztül a szakirodalom széleskörű áttekintésével, valamint saját kutatási eredményeinkkel alátámasztva. A dolgozat fő kérdése az, hogy mitől függ a fiatalok befolyásának mértéke a családon belül a készülékek és szolgáltatók esetében, és ezek a tényezők mennyire mutatnak összefüggést a családon kívüli befolyás mértékével. Vizsgáljuk továbbá, hogy a készülék- és szolgáltató-választásra gyakorolt befolyást magyarázó tényezők eltérést mutatnak-e. Kutatásunkban kevert módszertant alkalmazunk, vagyis kvantitatív és kvalitatív eredményeinket integrált módon értelmezzük. A vizsgálat eredménye, hogy családon belüli döntések befolyásolásának mértékére a fiatalok esetében leginkább a családon belüli kommunikáció, ezen belül annak fogalomorientáltsága, van hatással. A családon belüli tényezők a családon kívüli befolyásra nincsenek kihatással, ebben az esetben olyan egyéni tényezők számítanak, mint a piacszakértőség és véleményvezérség mértéke. A dolgozat során először a családi befolyás lehetséges tényezőinek elméleteit vesszük sorra, majd rátérünk a mobilkommunikáció jellemzésére, ezt követően pedig hipotéziseinket és saját eredményeinket közöljük, és javaslatokat teszünk a további kutatási irányokra.
Item Type: | Outstanding Student Paper |
---|---|
Notes: | 1. helyezett |
Subjects: | Marketing Psychology |
ID Code: | 3366 |
Deposited On: | 27 May 2011 08:15 |
Last Modified: | 27 May 2011 08:15 |
Repository Staff Only: item control page